14 juli 2009

IJsselmeervissers en meer





Vanmorgen werd ik wakker van de regen, het was niet erg maar ik had het helemaal niet verwacht, en toen ik tegen 8 uur even buiten kwam was het nog een beetje “miezerig”. Heel snel daarna klaarde de lucht op en werd het, dat weer waar ik op had gerekend. Eerst even naar Bovenkarspel een CD-tje weg brengen en daarna zal ik wel zien. Ik ben eerst uiteraard richting Medemblik gegaan en vervolgens langs de dijk tot Enkhuizen. Tussen Andijk en Enkhuizen was het zicht over het IJsselmeer geweldig helder en zaten op een strekdammetje “de vissers van het IJsselmeer” lekker hun vleugels wat te drogen. Deze keer ben ik iets voor Enkhuizen al afgeslagen om niet door het drukke gedeelte te moeten fietsen. Vervolgens naar Bovenkarspel en mijn boodschap doen met de CD. Als ik na een broodje en wat drinken weer op pad ga is het al bijna 1 uur en zet ik koers in westelijke richting, via Bovenkarspel, Grootebroek, Lutje broek, Hoogkarspel, Westwoud en Zwaag kom ik aan de andere kant van de A7 en ga verder naar, ja waar ben ik verder naar onderweg, ik heb geen doel dus het zal wel weer een “zo maar” rondje worden. Het klopt, het is zo’n “zo maar” rondje geworden want na verloop van tijd reed ik door Stompetoren en zo verder richting Alkmaar en Heerhugowaard. Het is opvallend rustig overal, nergens extra drukte door vakantie ook langs de recreatie gelegenheid bij de Waerdse Tempel is weinig meer beweging dan normaal. Als ik later bij de stoplichten sta zie ik een waarschuwingsbord wat nog weinig wordt gebruikt en dan nog speciaal voor een heel klein groepje weggebruikers. Tegen de tijd dat ik thuis kom heb ik wel het gevoel dat een heerlijk bakkie koffie zeer welkom zal zijn en dat ik na 109 km gerust even mag zitten in een “luie” stoel.

Geen opmerkingen: