13 juli 2009

Niet naar Dronten en dan ...........




Het ritje naar Dronten met Wim en Kees ging niet door dus dan maar iets anders doen, alle dagen in huis zitten is ook niet ideaal, daarom doe ik dat ook bijna nooit. Vanmorgen om kwart voor 7 ben ik er uit gegaan en doordat je dan de hele dag wel vroeg lijkt te zijn kun je ook heel veel doen. Ik heb me in eerste instantie maar eens bezig gehouden met de voordeur, die moest nodig weer een keer gelakt worden. Alle “ingrediënten” bij elkaar gezocht en beginnen aan het spektakel, schuren en stoffen en de onderbalk met de verfkrabber helemaal schoonmaken. Na het afstoffen lakken met een bus botenlak van een bepaalde hardheid. En als het klaar is realiseer je, dat je niet eerder vertrekken kan voordat de deur weer droog is. Dan ook nog maar een tijdje in de tuin wieden want dat is ook hard nodig na 3 weken vakantie en de afgelopen week had ik nog niet de kriebels om in de tuin te gaan dus 4 weken achterstand m.b.t. net onderhoud. Maar “eindelijk” rond 1 uur kan ik weg, er zijn twee mogelijkheden met een CD-tje naar Bovenkarspel of langs de winkel een vakantiefotoboek ophalen en naar Zuidoostbeemster. Het werd het laatste want ik was zelf ook nieuwsgierig naar het resultaat van de samenstelling en kwaliteit van het fotoboek, het voldeed aan alle wensen, het is een prachtige herinnering aan het Franse Die en omgeving. Het ritje heen ben ik eerst maar over Alkmaar gegaan, je moet toch weer wat kilometers in de benen zien te krijgen, vorige week stelde eigenlijk nog niet al te veel voor dus er moet weer een keer flink doorgetrapt worden. In Zuidoostbeemster aangekomen zag ik dat ergens onderweg de 48 km was overschreden en het gemiddelde is ook weer eens boven de 38 km p/u was uitgekomen. Het boek hebben we samen bekeken en alle mooie stukjes nog weer eens op de korrel genomen. Na wat gedronken te hebben ben ik weer opgestapt en richting Middenmeer gereden en onderweg zie je dan af en toe echte Hollandse beelden met paarden, koeien en mooie wolken luchten en goed en wel thuis gekomen zie je dat er weer ruim 100 km bij het totaal is opgeteld.

Geen opmerkingen: