18 februari 2010

Naar Kees voor de koffie


Een rommelige dag vandaag, eerst naar de tandarts dan het kabeltje in de Quest vernieuwen, vervolgens even naar mijn kleinzoon Job die vandaag jarig is, vanmiddag/vanavond volgt het officiële bezoek, maar nu alvast even zijn cadeautje brengen en dus omkleden om een stukje met de Quest op pad te gaan. Het weer is niet zo aantrekkelijk als gisteren, toen volop zon en nu flink bewolkt maar toch prima fietsweer. Ik ga richting Heerhugowaard en zie dat er op veel plaatsen water op het ijs staat, zou het dan nu toch echt doorzetten, de dooi waar iedereen ondertussen wel op zit te wachten. Ik heb al gedacht, volgend jaar moet iedereen zich maar inhouden met de Kerstdagen, de meeste jaren bidt men dan voor een “witte kerst” nou je ziet wat je krijgt, maanden lang “rotzooi” ik hoop dat er wat minder zal worden gebeden als het einde van het jaar weer in zicht komt. Mijn ritje bracht me richting Smaragd, voor het zo ver was had ik Kees onderweg al even gepolst of hij thuis was en dat was inderdaad het geval. Kees had de fietsen van Hans en van Sebastiaan onderhanden gehad, de ene remde te “happig” en de andere meende dat een fiets geen onderhoud behoefde, maar het schijnt allemaal weer in orde te zijn. Na de koffie heb ik mijn route weer naar Middenmeer verlegd met een klein ommetje wat aan het einde de teller op 63 km deed stoppen.

Geen opmerkingen: