24 februari 2010

Slecht nieuws



Gisteren dacht ik nog dat ik vandaag niet zou kunnen fietsen maar het liep allemaal ietsje anders. Vanmorgen wel op tijd op pad voor een paar kleine klusjes en rond de middag was dat al klaar dus dan heb je toch weer de ruimte om even je gang te gaan. Rond half 2 was ik thuis, omkleden , banden op spanning brengen en in de fiets. Het werd maar een betrekkelijk klein rondje met een hele nare bijsmaak. Vertrokken vanaf Middenmeer via de gebruikelijke route naar het Agriport gebied en dan bij de grasdrogerij de weg oversteken en langs het natuurgebiedje waar vorige week nog volop werd geschaatst, nu zwommen de ganzen en andere watervogels alweer in grote aantallen rond. Vervolgens via een stukje Twisk door Oostwoud waar ik bij museum “De Baan” van Jan, even heel kalm aan ben gegaan, maar zo op het eerste gezicht leek alles rustig en ben dus doorgereden. Via het Egboetswater, waar ik een paar foto’s heb gemaakt naar het volgende dorp. Wat kris kras door Wervershoof waar op de eerste adressen, waar normaal familie woont, geen mens thuis was, ben ik doorgereden naar mijn jongste zus, daar had ik wel geluk. Dat is dan meteen een koffiestop en bijkletsen over familiezaken en nog meer. Na de koffie richting Medemblik, omdat ik toevallig via de Nieuwstraat naar de andere kant van de stad reed zag ik bij het stationnetje dat alles was afgezet met rood/wit lint en op de dijk stonden politieauto’s en er liep ook heel wat volk heen en weer. Mijn idee was er zal wel iemand door het ijs gezakt zijn die ze er nu uit halen of hebben gehaald. Via de Zuiderdijkweg in de Wieringermeer ben ik uit nieuwsgierigheid rechtsaf gereden naar de parkeerplaats in de uiterste hoek van de polder die uitkomt achter het station van het Hoorn-Medemblikse-boemeltje. Ik heb een paar foto’s gemaakt omdat ik een paar duikers bezig zag in het ijskoude water of beter gezegd in een wak. Even verder op ben ik gekeerd en vroeg aan een paar mensen of er iemand door het ijs was gezakt, “Nee” was het antwoord, “De man die ze er nu uithalen was de zoveelste van een gezin die het niet meer zag zitten dat vertelde zijn broer die hier net was”. Die foto’s plaats ik uiteraard niet maar het heeft wel even een stempel achtergelaten.

Geen opmerkingen: