16 augustus 2010

"Tot over 2 jaar" zei Rob.





Wat moet het vandaag worden met het weer, gisteren was de berichtgeving zonder meer slecht en kon je er vanuit gaan dat een regenjas ongeveer de hele dag aan zou moeten. Vanmorgen rond een uur of half 5 regende het een beetje en dat was voor mij het signaal dat het werkelijkheid zou worden, een hele dag regen. Tegen half 7 werd ik weer wakker en zag dat het droog was maar de lucht was gewoon donker en er zou straks wel weer regen volgen. Ik ben er niet veel later toch maar uit gegaan en heb rustig de krant doorgenomen en vervolgens mijn broodje klaar gemaakt. Nadat de pc was opgestart heb ik eerst op buienradar gekeken, wie schetst mijn verbazing, geen regen vanaf 7.10 uur boven Middenmeer en ook de buien die ik zag overdrijven gingen allemaal buiten mijn “parcours” om. Dus straks omkleden en maar even naar Oudemirdum want als dit klopt krijgen we gewoon mooi weer en geen spat regen zoals was voorspeld. Rond 8 uur ben ik al van huis gegaan en na ruim 2 uur stond ik in Oudemirdum, de familie was afgelopen weekend net terug gekomen van vakantie dus de hoogste tijd om weer even langs te gaan, onderweg ben ik even gestopt en heb een foto gemaakt van de boot waar mijn schoonzoon mee aan het bouwen is samen met nog …tig collega’s, het wordt weer een “joekel” In Oudemirdum was mijn schoonzoon nog een week vrij, dus thuis, en die heeft ook even van de snelheid van de Quest geproefd. Ik zag dat hij er zichtbaar van genoot, hij was nog nooit zo snel gegaan met een fiets en dan nog zo moeiteloos. Om ruim half 2 ben ik weer richting Noord-Holland gegaan, een heerlijk zonnetje, wat eerst af en toe maar later geregeld te zien was, zorgde voor een heerlijke temperatuur en met een gangetje van 38 tot 45 km zoefde het richting Afsluitdijk, op de dijk was de standaard snelheid ongeveer 43 km. Iets voor het monument zag ik in de verte een velomobiel aankomen, het leek wel een “rooie” Mango, inderdaad het is een rode Mango. Toen we elkaar genaderd waren zijn we beiden gestopt en meteen zag ik het en hij ook, Rob v.d. Bel uit Hillegom, dat is werkelijk puur toeval ongeveer 2 jaar geleden hebben we elkaar voor het eerst ontmoet ook op de Afsluitdijk en nu weer. Ik heb het even opgezocht en het klopt het was 4 augustus 2008. Rob was op weg naar Groningen en dan zou het verder wel zien wat het zou worden en na een paar foto’s zijn we weer verder gegaan, ieder naar zijn eigen bestemming, zo rond 4 uur stond ik onder de douche en zit de rit voor vandaag er na 160 km weer op.

Geen opmerkingen: