11 oktober 2010

Mag het ietsje meer zijn





Soms loopt het wat uit de hand, ook vandaag was zo’n dag, niet dat het mij veel hinderde, het was allemaal uit vrije wil en zonder dwang. Je hebt wel eens van die dagen dan gaat het zomaar door, ik bedoel dat fietsen, ik zou even op en neer naar Oudemirdum nog iets voor de kleinkinderen afgeven en daarna weer netjes naar huis. Dat laatste heb ik ook gedaan maar via de andere kant dus over Nijemirdum en Lemmer, Bant, Emmeloord, Nagele, Lelystad, Enkhuizen enz je weet wel, ze noemen dat rondje IJsselmeer het “kleine rondje” wel te verstaan dus niet het “echte rondje”. Ik had voor de kinderen, Thimo en Fleur, wat “Funky Beans” mee, nou dat was feest, ze hadden bijna geen tijd meer om te eten. Nadat ik een paar boterhammen had weggewerkt kwam ik op het idee om meteen maar weer een keer rondje om te gaan dus de andere kant op, na nog wat drinken ben ik meteen weer vertrokken en kwam bij Lemmer voor het tweede obstakel van de dag te staan, bij Den Oever was het fietspad geblokkeerd door een klein kraantje en nu stond de brug omhoog, even wachten en weer verder, door Lemmer naar de N.O.P. , via de kortste weg dus op Emmeloord af waar ik in één keer zo door kon karren naar de Ketelbrug en daar onderdoor naar Lelystad, de windmolens lenen zich elke keer weer voor een leuk plaatje evenals het “kunstwerk" van het huis met de rookpluim in de N.O.P. Alles met elkaar een leuk ritje met prachtig weer, in Enkhuizen ben ik binnendoor gegaan langs de haven en zo naar de dijk om via Andijk en Wervershoof op Medemblik af te gaan wat de rit ietsje langer heeft gemaakt want thuis stond de teller op precies 210 km.

Geen opmerkingen: