04 oktober 2010

Van A naar B en weer verder.





“Pluk de dag” zegt men vaak, nou niet dat ik de dag heb geplukt maar het was wel weer een speciale, om kwart over 6 vond ik dat het mooi genoeg was geweest en ben ik uit bed gestapt, heerlijk rustig zo ’s morgens vroeg. Eerst de krant doornemen en zien dat er in de Schager editie van het Noord-Hollands Dagblad een prachtige foto staat van het Velomobiel treffen van afgelopen weekend in St.Maartensvlotbrug op “camping ’t Ruige Veld” er stond wel een behoorlijke fout in de tekst, als initiatiefnemer stond Rob genoemd maar de hele organisatie en de eerste aanzet kwam wel degelijk van Kees van Hattem, nogmaals gefeliciteerd met het zeer geslaagde evenement. Ik was dus vroeg uit de veren zoals zo vaak het geval is, het leek me verstandig om meteen maar eens flink in de tuin aan de gang te gaan. Ik ben al geen liefhebber van dat werk maar het werd hoog tijd dat er iets ging gebeuren. Na een paar uur was het naar mijn smaak weer een lust voor het oog en ondanks de nattigheid ziet alles er weer prima uit. Ondertussen was het tegen half 11 en na een bak koffie heb ik het andere pak toch maar weer aangetrokken. De richting weet ik nooit van te voren en ook vandaag ging ik van start zonder speciaal doel. Het eerste wat mij opviel toen ik nog in de polder reed, door de slechte weersomstandigheden van de laatste tijd wordt het oogsten van de aardappelen erg bemoeilijkt getuige de twee trekkers die al voor de rooimachine zijn geplaatst en nog ging het maar net aan. Uiteindelijk eerst maar eens richting Obdam en daar bij Tom en Gerda bijkletsen en vervolgens richting Heerhugowaard, even Kees bellen, hij was ver de andere kant op dus ben ik door gereden en kreeg ik het idee om even langs de tennisbaan ik Neck te fietsen waar Tiny vandaag haar kunsten zou vertonen. Ik meende binnenkort een bericht te kunnen plaatsen met als kop “Eén keer lek op 10.000 km” helaas tussen Heerhugowaard en Alkmaar voelde het een beetje “zwabberig” in de bocht, inderdaad achter was lek dus geen “special” met betrekking tot die 10.000 km, het hield op bij 9.666 km, over die afstand was ik slechts één keer lek en toen stond de fiets thuis in de garage en nu dus de tweede keer weer achter maar nu langs de weg. Met dit mooie weer en de wetenschap dat er nergens op mij wordt gewacht heb ik in alle rust de band geplakt en een klein stukje glas uit de buitenband gepeuterd. Na dit oponthoud ben ik weer verder gegaan en via de Starnmeer en Spijkerboor, het laatste stuk via een mooi fietspad dwars door het land over de grote brug waar ik even voor een sanitaire stop ben uitgestapt en zo naar Neck waar Tiny inderdaad druk doende was. Even kletsen en kijken en vervolgens weer richting Middenmeer, via Purmerend en Oosthuizen naar de Ijsselmeerdijk gereden en zo verder naar Scharwoude en Bobeldijk op naar Middenmeer waar net de 105 km vol raakte.

Geen opmerkingen: