13 oktober 2010

Middenmeer - Oostzaan met een omweg



De zon was er vandaag 2 keer op mijn route en die route was weer een beetje kris kras door Noord-Holland boven het IJ. Tiny heeft vandaag de oppas in Oostzaan en omdat ik daar nog een heel klein klusje zou “oppakken” leek me dit wel het juiste moment. Via de Cultuurweg deze keer, de “uitgang” van de polder opgezocht om vervolgens via Lambertschaag en Abbekerk naar Wognum en Bobeldijk te fietsen waar ik na Berkhout weer ongeveer langs de A7 kom te rijden. Via de Hoornsejaagweg kom ik in Oosthuizen en via de dijk in Purmerend, het is allemaal “gesneden koek” bijna blindelings ga ik van het ene punt naar het andere en binnen de kortste keren zit ik al op de Oostzanerrijweg die overgaat in De Haal en juist daar lag de “bende”. Toen ik aankwam rijden stond er een auto met caravan voor mij stil op de weg, langzaam ben ik daar langs gefietst en toen zag ik waarom de auto met caravan niet verder kon. Er was een grote shovel bezig om een gekantelde aanhanger uit de sloot te trekken, even stoppen en een paar foto’s maken, de eerste poging mislukte en nadat de haak los was geschoten en het gevaarte opnieuw in de bagger dook ben ik maar weer verder gereden, het zal nog wel een poosje geduurd hebben voor het verkeer weer verder kon. In Oostzaan stond Tiny net op het punt om de kinderen van school te gaan halen dus kon ik ondertussen de kleine reparatie verrichten en heb daarna nog even gewacht tot ze weer thuis was met de “mannen”, Bram, Boris en Thomas. Om kwart over één stond Boris klaar voor de voetbal training en rond die tijd ben ik ook weer opgestapt richting Middenmeer, hier en daar met een klein ommetje ben ik via Spijkerboor en Alkmaar richting huis gegaan waar ik na 125 km binnen ben gekomen.

Geen opmerkingen: