15 december 2010

Weersvoorspelling is slecht





Vandaag eens een keer een rustig ritje, eerst wat boodschappen gedaan en langs de visboer die heerlijke kibbeling heeft. Nadat ik mijzelf dus had getrakteerd op een lekker hapje leek het me verstandig om eens te horen waar Kees uit zou hangen. Kees meteen maar via zijn mobiele nummer proberen en ja hoor hij is ergens onderweg, “Waar zit je op dit moment” was mijn vraag, “Ik rijd op de A.C.de Graafweg en ga naar Jan Geel” dan is de afspraak snel gemaakt “Ik zie je daar straks” dus op naar Oostwoud. De wegen hier in het dorp zijn nog spekglad en op de buitenwegen kan er volop door worden gereden. Aangekomen bij de familie Geel zie ik dat Kees al is gearriveerd, de viervoeter blaft er lustig op los en geeft aan dat er meer visite in aantocht is. Annie heeft de koffie al klaar en als ik de stemming inschat moet het goed komen. We zitten gezellig aan en er is zelfs nog een punt vlaai die heerlijk smaakt bij de koffie. De dagelijkse problemen, zoals wij dat ervaren als probleem, worden op een luchtige manier besproken en gaan over rijbewijzen en asbest met daar tussendoor ook nog wat zinniger gesprekken. Als we de tijd rijp achten om verder te gaan moeten we nog even met Jan mee naar zijn museum annex hobbyruimte. De Ford begint steeds meer vorm te krijgen en ook het interieur is al in originele staat terug gebracht. Als we weer in de fiets zitten gaan we richting Kees zijn woonoord, helaas onderweg merk ik dat er een “dwaling” in het stuurmechanisme is ontstaan, hij wil op eigenwijze steeds naar rechts, oorzaak één lekke band. Dus fiets op zijn kant en snel wisselen waarna we weer verder gaan. Op een bepaald moment verlaat Kees het fietspad langs de A.C.de Graafweg en gaat een stuk binnendoor om later weer terug te keren op zijn oude route, oorzaak bomensnoeiers die het fietspad volledig blokkeren. Bij “Veenhuizen” nemen we afscheid en gaat Kees linksaf en ik rechtdoor via de Langereis, thuis gekomen staat er 51 km op de teller en bij controle van het weersstation ben ik bang dat dit het laatste ritje van deze week is geweest, de voorspelling voor de komende dagen en nachten, sneeuw en erg lage temperaturen.

Geen opmerkingen: