14 december 2010

Z.K.H.Prins CeDe was niet thuis.




Het is nog niet klaar, het opruimen van het asbest langs een paar honderd meter in de aanloop naar Agriport. Gisteren moest ik omrijden om thuis te komen en vandaag moest ik via een andere route om weg te komen. Ik had verwacht dat één en ander allang was geregeld, als je bedenkt dat het over een lengte van enkele honderden meters is afgezet dan lijkt mij dat het opruimen ook niet zo lang kan duren. De afzetting is nog aanwezig en de man die de wacht erbij heeft vertelde dat het mogelijk vandaag nog niet klaar zou komen met de opruimwerkzaamheden. Dan maar via een andere dan de geplande route, zo erg is dat nou ook weer niet maar ik kan me er aan ergeren dat er voor een paar stukjes asbest zoveel reuring wordt gemaakt, het is zelfs zo erg dat een automobilist die de afzetting negeerde moest stoppen en zijn auto moest worden afgespoten wegens verspreiding van asbest, het moet niet gekker worden. Dat er vroeger te nonchalant mee is om gegaan oké, maar nu is het allemaal wel erg ver doorgeslagen. Ik kon na deze ervaring weer probleemloos verder rijden en heb er verder weinig mee op, het wordt toch allemaal betaald met gemeenschapsgeld. Even richting Zwaag, er werd mij al meerdere keren op gewezen dat ik best wel eens mocht stoppen, om bij de familie een bakkie te doen. Aangekomen op het eerste adres trof ik niemand thuis, dan maar naar de overkant misschien dat Z.K.H. Prins “CeDe” of zijn prinses wel thuis zijn. Ook hier is niemand aanwezig, dan maar weer verder richting Obdam via een omweg, net toen ik van start zou gaan hoorde ik iemand achter mij, het was Leo die vertelde dat Riet met Jolanda weg was dus zodoende. Omdat ik alweer ingepakt zat ben ik toch maar weer verder gegaan en via Schermerhorn kwam ik aan op de Obdammerdijk waar Gerda weer enthousiast met haar nieuwe koffiezetapparaat in de weer ging en een heerlijk bakkie “troost” inschonk. Nadat mijn voeten weer op temperatuur waren, want die voelden aan als ijsblokjes, heb ik mijn rit vervolgd naar Middenmeer, ik durfde in de polder niet weer langs de afgesloten route te gaan, bang dat ik dan weer om zou moeten rijden en kwam zodoende via de Cultuurweg weer in het dorp aan waar ik zag dat het ruim 81 km was geweest.

Geen opmerkingen: