28 december 2011

De tocht der tochten van 2011 genaamd Oliebollentocht







Dat was het dan, de “Oliebollentocht 2011”, op de eerste plaats de organisatie , bedankt, het was tot in alle details prima verzorgd. Van inschrijven tot koffie met koek, later koffie met appelgebak en slagroom en toen alles binnen kwam aan het einde stonden er kommen met erwtensoep en oliebollen klaar om geconsumeerd te worden. Vanmorgen was ik al op tijd wakker zoals gewoonlijk, en om kwart over 9 reed ik het parkeerterrein op bij sporthal “De Mijse”. Binnen zaten er een aantal mensen achter de inschrijftafel en meteen toen ik binnenliep kreeg ik een microfoon onder mijn neus gedrukt van een verslaggever van radio N.H. dus de eerste confrontatie met de media voor vandaag. Boven een bak koffie met koek en een kwartiertje later ging mijn mobiel en had ik Steve aan de andere kant, omroep Max had zich als tweede gemeld en toen volgden de rituelen zich in snel tempo op, eerst naar de fiets een interview over hoe ik er toe ben gekomen om met zo’n fiets te gaan rijden en of het ook een ontspanning is enz. enz. Nou een ontspanning is het altijd om met een Quest te rijden, uiteraard ook met ander modellen, maar de Quest heeft echt alles in zich om een mens te verwennen met een ritje van 50 tot wel 200 km of meer op een dag, ik zal er een paar foto’s bijzetten zoals gewoonlijk en het is deze keer een kort overzicht van alles wat er onderweg te zien en te horen was, specifiek is de foto van de oudste en jongste deelnemer in één beeld, Eline van 16 jaar geflankeerd door Nelis van 75 jaar, bovendien is Nelis vandaag, ja echt vandaag 50 jaar getrouwd en hij heeft me toevertrouwd dat ze dit vieren in januari, vanavond wel met wat familie maar het echte feest komt nog. Je zal het maar mee mogen maken 50 jaar getrouwd, 75 jaar “jong”en zo’n lieve vrouw die het stimuleert om mee te fietsen met de oliebollentocht. Zelf heb ik de dag ervaren als een soort yup iedereen lijkt je opeens te kennen en noemt je naam, helaas mis ik de kennis van een hele hoop gezichten die ik vandaag heb gezien maar gezellig en leuk was het wel. Vooral ook, omdat Tiny langs kwam, later zag ik Ben, mijn broer met zijn vrouw Riet, langs de weg staan en terug in de sporthal liep ik zwager Cor en zijn vrouw Truus tegen het lijf, belangstelling alom voor deze zeer geslaagde Oliebollentocht van 2011.

4 opmerkingen:

Wilfred Ketelaar zei

Wanneer komt het op TV?

Pé Koomen zei

Hoi Wilfred,

Ik heb dat al een keer aangegeven op mijn blog, ik stelde toen Sanne Schippers de vraag "Als het wat wordt wanneer wordt het dan uitgezonden" dat is op 5 januari tussen 11 en 12 uur in het programma "KoffieMax"

gr.Pé

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Ik ben ook weer op het thuishonk. De handel ligt weer op de schappen, en zo ook maar eens wat schrijven. Mooi plaatje van het verkeerd rijden van ondergetekende. Groeten Kees.

Kees van Hattem zei

Beste Pé Onze " oudste zou graag een afdruk hebben van hem met de mooie " jongste . Groeten en volgend jaar weer lekker fietsen ! Kees