22 december 2011

Koomen en Koomen




Het is wat laat geworden vandaag m.b.t. het schrijven van mijn dagelijkse Quest-ervaringen, niet spectaculair vandaag maar wel weer een heel aparte ervaring opgedaan. Het was al ruim na de middag toen ik bedacht dat in huis blijven zitten met een beetje miezerig weer ook niet alles is, dus omkleden en rond een uur of half 2 van start. Als eerste kwam ik Paul tegen met zijn ponykar en verder via Onderdijk, maar dan door een natuurgebiedje waar Kees volgens mij nog nooit is geweest, over 3 bruggen waarvan één nogal lang is en dan op naar Wervershoof. Eerst maar even naar Ben en Riet maar die zijn niet thuis dan maar door naar mijn zus Margriet op Zwaagdijk maar die is ook gevlogen, je vraagt je dan wel eens af waar moeten ze toch allemaal heen. Weer omgekeerd op het pad en rechtsaf richting verkeerslichten die daar sinds een aantal jaren zijn neergezet precies op de plaats waar ik geboren en getogen ben. Omdat ik even moest wachten keek ik naar rechts en realiseerde mij dat ik daar het levenslicht zag al meer dan 71 jaar geleden. Toen het op groen sprong ging ik rechtsaf en zag in mijn spiegeltjes dat er iemand in een blauwe ligfiets aan de andere kant stond dus even wachten en meteen toen hij ook over was een druk gesprek met de man die vertelde dat hij uit Wervershoof kwam en het wonderlijkste hij droeg ook dezelfde achternaam, net als mi,j Koomen met dubbel oo en dus ook van de “arme tak”, zo leg ik dat meestal uit. Met één o wordt meestal vertaald als zijnde de “rijke tak” Deze Dirk Koomen reed voor zijn plezier af en toe een stukje en ging ook niet naar de “oliebollentocht” ondanks zijn nog jonge leeftijd, hij vertelde dat hij van 1957 was dus hij kan nog 10tallen jaren mee. Samen zijn we opgereden naar Medemblik waar onze wegen weer uit elkaar gingen en thuis gekomen stond de teller voor dit tripje op 41 km.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Kees is hier meerder keren geweest. De Kromme Leek route loopt daar doorheen. Goed weekend en fijn Kerstdagen met je weet wel !! Kees