13 december 2011

Wat ben ik een "bofkont"



Dagen zoals vandaag moet je niet te veel hebben, eerst op visite naar mijn oudste broer in een verzorgingstehuis in Lutjebroek waar je niet direct vrolijk van kan worden, achteraf heb ik wel gedacht, wat ben ik een “bofkont” dat ik nog wel alles kan doen waar in zin in heb. Maar goed, dat is een beetje de donkere kant van zo’n dag, maar na de middag kon ik mijn hart weer even ophalen. Niet dat ik een hele rit heb gemaakt, nee gewoon een buurtritje om zo te zeggen, Alkmaarseweg richting Noord-Scharwoude en langs de Heerhugowaard naar de Slingerdijk, Korte Molenweg, Lange Molenweg die weer overgaat in de Molenweg en zo blijf je op dezelfde weg zonder afslagen en kom je steeds weer een andere naam tegen. Aan het einde, bij de molen, linksaf naar Ursem via de Schermerdijk, Oostdijk en Plemdijk naar de Berkmeerdijk en de Dijkweg, je weet er bijna geen “draai” meer aan te geven het is allemaal “dijk zus” en “dijk zo”. Uiteindelijk kwam ik op de Langereis, die ook best een dijknaam had kunnen hebben, op naar Middenmeer, op de Langereis moest ik nog even achter een “maai-zuig machine” blijven die de puntjes op de i aan het zetten was m.b.t. sloot onderhoud. Toen ik thuis kwam stond de teller op 65 km en zag ik ook dat de totaaltelling nog maar 21 km van de 30.000 km af is.

Geen opmerkingen: