09 januari 2012

Echte kilometers




En weer werd het maandag, en weer begon het te “knagen”, het werd gewoon de hoogste tijd om de fiets weer even te “luchten”. Na een heerlijk weekend waarin weer van alles gebeurde is het weer zo ver, ontbijten koffiedrinken en een ritje “bedenken”, waar zal ik heen gaan deze keer. Het weer lokt niet helemaal om me erg uit te sloven, bewolkt en kans op wat motregen, dus ik zal het kort houden. Naar de wekelijkse meeting op De Woude daarvoor is het al te laat, want aankomen als de anderen mogelijk al weer vertrokken zijn of in de “stijgbeugels” staan lijkt me niet zo ideaal, dus een buurtritje deze keer. Via de vaste uitvalsweg de polder uit en via Aartswoud binnendoor naar Opmeer enz. als ik bij Obdam kom ga ik rechtsaf de Lutkedijk op en aan het einde links om bij Tom en Gerda aan te aan. Ze zijn allebei thuis en er wordt over van alles en nog wat gekletst, o.a. over het verhuizen van één van de tweeling, Ruben en Hugo, en dat is niet voor het eerst, in Amsterdam verhuizen ze elk jaar wel een keer krijg ik het idee. Maar goed hij en zijn vriendin zijn weer op de juiste plaats denken de ouders, Tom en Gerda, we zullen zien. Na de koffie, het is al 12 uur, ga ik richting Opmeer, ik neem de weg richting de Schippersbrug, dus aan het eind van de Lutkedijk om daarna rechtsaf te gaan naar de Trompenbrug. De Trompenbrug ligt er al een hele tijd uit en zal ergens begin maart weer klaar zijn volgens de laatste gegevens. Ik ga later langs de A.C.de Graafweg richting Wognum om aan het einde linksaf te gaan naar Benningbroek en verder door Abbekerk en Lambertschaag naar de polder. Als ik thuis ben staat de teller op 47 km en is de totaalstand op dit moment 30.710 km en dat opgeteld bij de 54.206 km van mijn vorige Quest, dit ter aanvulling omdat er door een enkeling werd getwijfeld aan de 84.000 km die werd genoemd in het filmpje van KoffieMax.

Geen opmerkingen: