02 januari 2012

Openingsrit 2012




De openingsrit zit er op, niet te ver met dit, in eerste instantie, mooie weer, want later werd het toch nog weer zo zo . Geen extra wind maar wel verraderlijke rot buien en als je dan zonder kap onderweg bent wil je niet de moeite nemen om te stoppen en de kap erop te doen. Maar alle keren duurde het maar even en kon ik me verder prima verwarmen met een heerlijk ritje deels langs de route van de oliebollentocht die vorige week verreden is, maar nu van de andere kant af. Ik was van plan om even bij broer Ben en schoonzus Riet langs te gaan in Wervershoof met de beste wensen maar die hadden de oppas net op dat moment overgelaten aan het oudste kleinkind, die vertelde tenminste dat opa en oma naar de winkel waren. Verder even langs Zwaagdijk bij Gerrit en Marian aan, die wel thuis waren, wat bijkletsen en dan mijn padje weer inkorten en dat is bij mij dan meestal niet via de kortste weg. Het leek me “verstandig” om via Kees van Hattem aan de Smaragd in “De Waard” naar Tom en Gerda in Obdam te rijden, net zo’n rondje. Kees vertelde dat hij bijna moeilijk kon zitten van alle pluimen die hij in z’n “achterste “ kon steken vanwege alle positieve reacties op de Oliebollentocht, en nogmaals, het was ook geweldig voor elkaar. Nadat ik bij Kees was vertrokken dus ook nog via Obdam en alles ging nog steeds goed, zon, regen, heldere lucht, bewolkt en af en toe zwaar bewolkt, alles was present. Mijn ritje eindigde bij mijn zoon en schoondochter om persoonlijk te beste wensen over te brengen hier in Middenmeer, waarna ik thuis heb geconstateerd dat het een openingsritje is geweest van precies 91 km.

Geen opmerkingen: