20 maart 2012

De Ambtenaar die steeds hoger wordt






En weer was het vandaag een dag met volop zon, heerlijk wat is het leven weer mooi. Vanmorgen eerst in de tuin want daar was ik wel een beetje mee achter door omstandigheden maar er begint alweer aardig tekening in te komen. Het is jammer dat ik altijd te snel last krijg van mijn onwillige rug en daardoor is het echt een onderneming in etappes, mede daardoor ben ik vanmiddag weer in therapie gegaan en dat bestaat dan uit een stukje fietsen, als het bekken maar in beweging is en de rug onbelast dan gaat het altijd weer snel goed. Omdat het mooi weer is ben ik eerst even naar de grootste “zwaaipaal” (in aanbouw) in Nederland geweest, project “De Ambtenaar” is al in een redelijk ver stadium wat het uiterlijk betreft, als ik dat goed heb gezien met mijn onnozele blik zonder kennis van zaken, dan denk ik dat de bovenste ring is geplaatst en dat daar bovenop de “draaikop” met wieken moet komen. Vanmorgen werd er in het Noordhollands Dagblad nogal negatief gesproken door een aantal geïnterviewde mensen uit Medemblik, de één zag het als horizonvervuiling terwijl er ook positieve geluiden waren in de vorm van, “Het is aan aanwinst voor het toerisme naar Medemblik, eerst “molenkijken” en dan in Medemblik opsteken enz. want als de hoogste windmolen voor opwekking van energie in Nederland vlak bij Medemblik staat dan moet je daar wel een keer langs rijden”. Zo zie je maar alles heeft zijn voordeel al worden op dit moment meer nadelen aangedragen. Mijn rondje heb ik ietsje groter gemaakt door via Wervershoof en Zwaagdijk bij wat familie langs te gaan, zus Ans en haar man Aad, niet thuis maar wel alle deuren los, broer Ben en zijn vrouw Riet, niet thuis. Even langs zus Margriet die er wel was op Zwaagdijk en vervolgens nog naar schoonzus en zwager Githa en Arie in Westwoud, ook niet thuis, maar het is nog niet op, in Zwaag bij Kees en Lucy langs een DVD terugbrengen, niet thuis maar wel alle deuren los. Aan de overkant was zwager Leo in de tuin dus daar ben ik nog wel even in en uit geweest en toen weer naar huis waar de teller ruim 58 km aangaf. Werkelijk weer genieten met zulk weer en in zo’n schitterend voertuig met de naam Quest.

1 opmerking:

Bram Smit zei

Wat bijzonder : wonen in een omgeving waar de deuren overdag niet op slot hoeven.
Ik krijg last van nostalgische gevoelens !