22 maart 2012

Deze keer een ander patroontje, dus geen "Ambtenaar"






Donderdag 22 maart, deze dag gaat in de “boeken” als “zomersedag” in de lente, wat was en is het nog geweldig weer om een heerlijk rondje te fietsen. Ik had mijn GPS niet meegenomen en ik moet eerlijk bekennen ik weet nog wel ongeveer de route maar de details, nee, die zou ik serieus moeten opzoeken. Ik ging van start via de Alkmaarseweg naar Nieuwe-Niedorp om bij de familie Goedhart mijn gezicht te laten zien en misschien is Cees qua conditie wel zo ver dat hij een stukje mee gaat met zijn Quest. Maar voor ik de hoek om zou gaan kwam ik familie tegen die vertelden dat ze net in de nieuwbouw zo’n geel karretje hadden zien rijden en toen dachten ze al dat ik dat was, dat zei mij genoeg, dan is Cees al van huis geweest. Inderdaad dus even kletsen en toen weer verder via de Oosterweg naar de Hartweg, verder over de Zandweg en de Andries Dekkerweg naar de oversteek van de Schagerweg een vrij drukke noord-zuidverbinding. Net voorbij het dierenasiel zijn ze met de weg bezig, en hoe, als je niet oplet of het is donker dan krijg onherroepelijk schade en een tweewieler gaat absoluut voor de vlakte, nergens borden of waarschuwing dat er een stuk ontbreekt met een hoogte verschil van ruim 20 cm. Langs verschillende kleine dorpjes kom ik via Stroet en St.Maarten op de Westfrieseomringdijk altijd een pracht om daar rond te toeren. Tegen het einde ben ik naar beneden gegaan om dat er toevallig vandaag in de krant stond dat er tegenwoordig bij het “Het Huis te Nuwendoorn” een slagboom is geplaatst en ik reed er nu toch vlak langs, dus even kijken. Inderdaad een flinke slagboom waar de Quest net onder door kon, ik heb de zaak eens rustig bekeken en uiteraard een paar foto’s gemaakt. Op internet valt er genoeg te lezen over deze dwangburcht tegen de Westfriezen waarvan de overblijfselen zijn terug gevonden en enigszins zijn opgekalefaterd. Ik ben ook nog even naar Jan Geel gereden en gezien dat Jan nog lang niet klaar is met de naweeën van de brand. Eenmaal thuis gekomen was de binnenkomst wel weer aantrekkelijk en heb ik daar ook maar een foto van gemaakt, dit was ongeveer de laatste handeling van deze rit van 95 km.

Geen opmerkingen: