28 maart 2012

Zo maar een rondje






Heerlijk wat weer een prachtige zonnige dag, als alle dagen zo zouden verlopen dan wordt iedereen honderd jaar, met een beetje geluk uiteraard. Eerst had ik in mijn hoofd om naar Oudemirdum te gaan maar afgelopen zondag was ’t hele “spul” nog in Middenmeer en ik voelde er ook wel voor om naar Oostzaan te rijden, Tiny is weer gipsvrij en zou vandaag de eerste oppasdag weer vervullen en onder de middag even helpen aan de broodtafel kan nooit kwaad want het voelt allemaal nog erg vreemd heb ik wel begrepen. Dus het werd het laatste vooral ook omdat ik Bianca vanmorgen eerst nog een poos aan de telefoon heb gehad. Bij vertrek uit Middenmeer was de zon er wel bij maar er hing toch nog een lichte nevel waardoor je echt het idee kreeg dat de polder groot en leeg is met slecht een paar “zwaaipalen” waarbij de achtersten in de mist verdwijnen. Opvallend voor mij was het dat de scholen mogelijk wat later begonnen of dat de eerste lesuren waren uitgevallen maar er werd in grote mate gebruik gemaakt van 3 en 4 personen naast elkaar zowel op het fietspad maar ook op de weg waardoor automobilisten genoodzaakt waren om er gewoon achter te blijven, niet opwinden dacht ik, maar dat er ouders zijn die hun kinderen dat zelfs niet bij kunnen brengen om normaal met de verkeersregels om te gaan, ’t is niet anders. Op de heenweg heb ik deze keer een iets andere route genomen waardoor ik hier en daar wat anders uitkwam en af en toe twijfelde aan de juiste richting maar uiteindelijk kwam ik toch waar ik moest zijn. Na de cappuccino was Thomas eerste assistent toen opa de diverse ballen ging oppompen en tijdens de lunch waren de rollen omgedraaid en was opa eerste assistent voor smeren, snijden enz van de broodjes voor de mannen. Toen ik tegen half 2 weer richting huis ging heb ik eerst een rondje gemaakt om “Het Twiske” en vervolgens met allerlei bochten richting “Zaanseschans”. Vlakbij de enige molen in “Het Twiske” ben ik gestopt omdat er 3 dames met even zoveel prachtige Friese paarden aankwamen en het bleek dat de beestjes nogal onrustig waren door dat “gele gevaar” maar gelukkig met de voorste aan de hand ging het allemaal net goed. Later ben ik via Spijkerboor en “De Waard”weer richting Middenmeer gereden waar ik na 142 km de dag weer als een gelukkig mens kon afsluiten.

Geen opmerkingen: