09 maart 2012

Is dit nou "Internationaal" bezig zijn ?



Hoe is het mogelijk, zo maar een vrijdagtoertje, niet mijn gewoonte, maar de afgelopen tijd doe ik wel meer dingen die niet mijn gewoonten zijn. Na wat huiselijke bezigheden is het gewoon weer tijd voor een kort ritje, kort omdat de plicht van uitgaan en bezoek daarna weer roept, niet dat dat vervelende bezigheden zijn, in tegendeel het is altijd gezellig. Het was tegen 1 uur dat ik me omgekleed had en de Quest buiten stond, zal ik rechtsom of linksom gaan, ik had het plan om even over de dijk te rijden door Volendam en zo een klein rondje te maken. Het werd rechtsom naar Kwadijk en daar richting de dijk naar Monnickendam en vervolgens langs de IJsselmeerdijk over Katwoude naar Volendam. Ik keek er van op dat er alweer zo’n drukte heerste op “De Dijk” dus rustig aan en iedereen de gelegenheid geven om veilig zonder op of om te kijken de straat over te steken. Ook geven de “fotograven” weer blijk van hun geestdriftig knopjes indrukken om dat gele ding vast te leggen voor thuis om hun Aziatische landgenoten later ervan proberen te overtuigen dat er in Nederland rijdende klompen zijn. En als je dan zelf meent een bewijs te zullen “maken” dat je ook in het “Palingdorp” bent geweest gaat er meteen een vredelievende schoonheid naast de “steenkoude Volendammer” zitten, maar goed volgens anderen was het een geweldige poging internationaal bezig te zijn. Het rondje was maar kort en ondanks dat toch weer super, even uitwaaien en gaan met die banaan, 38 km lang.

1 opmerking:

Corn-Dolly zei

Rijdende klomp, je hij is leuk!
De mijn is rood. Hoe noem je dat dan? :-D