26 april 2012

De humor ligt op straat





Wat een wind, voor of tegen is helemaal geen probleem maar als je de wind volop op de zijkant hebt wordt het oppassen. Vandaag had ik niet het gevoel dat de rit lang zou worden, even de benen strekken zou voor vandaag voldoende zijn en mijn voornemens zijn redelijk ingevuld. Het lag in de bedoeling om nog even langs “De Ambtenaar” te gaan en de mogelijke veranderingen in de bouw sinds dinsdag te bekijken. Wat opviel waren de vele lange kabels die hier en daar van bovenaf naar beneden hingen en door de harde wind heen en weer slingerden. Er was geen kop te zien, mogelijk was het net koffietijd voor de bouwers. Op mijn blog van dinsdag is te zien, in de detailfoto van de “kop”, dat er zich een paar mensen in bevinden, waarschijnlijk hebben ze na de middag de bevestiging van de “deksel” mogelijk gemaakt. Het is echt “schrikbarend” als je de foto van de “deksel” op werkelijk formaat bekijkt zoals het er aan de buitenkant op dit moment uitziet, beneden was de takel bevestigd aan de kop waar de wieken aan zullen worden vastgemaakt maar gezien de harde wind zal dat nog wel even op zich laten wachten. Het is echt een spektakel stuk waar Medemblik trots op mag zijn, er is nogal wat commentaar vanuit de bevolking, de hele “skyline” van Medemblik is weg, maar ze snappen nog steeds niet dat de bezoekers van de hoogste windmolen van Nederland, die in de Wieringermeer staat, straks in Medemblik gaan koffiedrinken en winkelen, dus het is gewoon positief voor de Medemblikker-gemeenschap dagjes mensen en vakantiegangers zie je nu ook al geregeld op de Zuiderdijkweg. Ook kreeg ik vandaag in onvervalst “Westfries” nog een mooie opmerking te horen. Bij de bocht om kasteel Radboud vlak bij de haven moest ik even stoppen voor een meneer met een Aziatisch uiterlijk en een paar dames van Westfriese origine “Zit deer nou een motertje in of is ie elektriek” en dan mijn reactie, “Er zit één PK in” “Zie je wel, ik docht ’t al dat gaat vul te hard voor een fiets” vervolgens “En wat gebruikt ie”. Ik heb toen uitgelegd dat mijn voornaam met een P begint en mijn achternaam met een K vandaar zonder overdrijving één P K en het gebruik is geregeld een normale maaltijd, je had ze moeten horen, schitterend zulke reacties. Echt, men zegt het vaak, de humor ligt op straat en dat kwam er maar al te duidelijk uit.

Geen opmerkingen: