19 april 2012

Een "rommelige" dag






Het was vandaag weer eens een dag met van alles en nog wat, als eerste naar de bakker vervolgens de fiets onderhanden nemen. Alles werkt goed maar net niet helemaal zoals ik gevoelsmatig denk dat het zou moeten werken. De remmen in dit geval, soms blijven ze even hangen en het felle leek ook wel wat minder dus “opereren”. De auto naar buiten om wat meer speelruimte te hebben op het droge, want de kans op een bui is aanwezig, en van start. Eerst rechts losmaken en het wiel eruit nemen, net toen ik begonnen was om het allemaal schoon te maken stapte er iemand de garage binnen, “Ken je me nog” en of ik hem kende Theo Koedooder uit Blokker ongeveer 58 jaar geleden liepen we op dezelfde school en dan volgt er uiteraard een lang verhaal over wat toen allemaal was en nu historie is. Onder het genot van een bakkie werden heel wat oude situaties opgehaald en nadat Theo weer vertrokken was ben ik met de klus verder gegaan. Beide veerpoten schoongemaakt en opnieuw een beetje gesmeerd evenals de remmen, uit elkaar nemen en ook zorgen dat ze weer perfect werken. Inderdaad alles is weer als nieuw bleek wel na mijn ritje van vanmiddag. Ik moest nog naar een zwager van me die vandaag 66 jaar is geworden en ben meteen naar nog een paar familieleden geweest. Terug nog even langs “De Ambtenaar” waar de kraan in opbouw al heel wat lengte nodig heeft en op het laatste stuk weer gestopt bij de tulpen van Marc Kerckhoffs, hij was zelf bezig in de tulpenbaan met een trekker, voor mij niet duidelijk wat hij aan het doen was maar dat hoor ik vast nog wel van zijn vader, mijn overbuurman. Het lijkt me vooral leuk voor zijn broer Huub in New Zealand, een trouwe lezer van mijn dwalingen door de regio. Het was weer kort vandaag maar de teller gaf toch nog 57 km aan en het totaal staat met deze fiets nu op 34.194 km

Geen opmerkingen: