16 april 2012

Koel ritje door de regio








En weer is er een fietsdag afgesloten met een heerlijk fris ritje van ruim 75 km, eerst even naar broer Ben en schoonzus Riet in Wervershoof en dan nog even door naar zwager Tom en zus Gerda in Obdam aan de Obdammerdijk. De eersten waren wel thuis en de tweede niet maar toch was het een lekker rondje. Richting Medemblik kom ik zo dicht langs “De Ambtenaar” dat zoiets meteen weer een uitdaging vormt om even een paar foto’s te maken. Eén van de foto’s kreeg ik doorgestuurd van Kees Schouten die vrijdag wel bij de “excursie” aanwezig is geweest en van nabij de opbouw van de enorme kraan kon aanschouwen. Na een paar foto’s ben ik door Medemblik richting Wervershoof gegaan en bij Ben en Riet om een bakkie geweest vervolgens via het Zijdwerk naar Zwaagdijk en via het Keern naar Bobeldijk en Obdam, langs de Bobeldijk zat een zwaan op zijn nest zo onvoorstelbaar vlak langs de weg en de inrit van een boerderij maar het “beestje”zat hier mogelijk vorig jaar ook al want ik weet dat er toen ook een nest op die plaats was. Richting Obdam dwaalde ik nog weer iets van de standaard route af en zag een boerderij te koop staan, ik kan het me voorstellen als je zoiets zou kopen heb je niet alleen een gat in je hand maar ook in het dak. Nadat ik had vastgesteld dat de “Obdammerdijk” niet thuis was ben ik op huis afgegaan waar ik na een kort oponthoud op de Alkmaarseweg, waar een trekker met tankwagen even dwars over het fietspad was geparkeerd, thuis kwam met droog weer en lage temperatuur, de hagel onderweg tel ik maar niet mee hoewel dat erg scherp aanvoelde op mijn gezicht.

Geen opmerkingen: