18 juli 2012

Ik heb een zus met "groene vingers"




Het was vandaag wel erg kort, het weer liet niet toe om gekke dingen te doen en dan is het altijd nog de vraag wat is gek. Vanmorgen werd ik wakker en zag dat het een sombere dag leek te worden, geen zon en zwaar bewolkt met een angstige vorm van regenwolken. Eerst wat privé dingen regelen, o.a. met de auto naar de garage wat afval wegbrengen naar de “stort” en vervolgens naar een tuincentrum voor wat plantjes. Na de middag leek het wel iets op te lichten en heb ik een ander “pak” aangetrokken, de Quest van stal gehaald en richting Medemblik, via Wervershoof naar Zwaagdijk weer eens een keer bij zus Margriet kijken. Ze was thuis en na wat informatie over het wel en wee van het hedendaagse leven vertelde ze mij dat haar oogst bijna klaar was, “Oogst, welke oogst” was mijn verbaasde opmerking. En zie ik heb een zus met groene vingers, volgens mij heeft ze dat geërfd van onze vader die ook altijd zeer precies en vakkundig zijn producten verzorgde. Ik moest even mee naar haar kleine warenhuisje, een tuin onder glas. Ik keek mijn ogen uit, hoe is dit mogelijk en dat van mijn zus die altijd op kantoor zat tot aan haar pensionering. Uiteraard een stel foto’s maken en die bij mijn blog plaatsen want dit is echt een plaatje om in alle rust te bekijken. Bovendien zaten de witte druivenranken vol met enorme trossen, en dat aan een boom die bijna geschiedenis kan schrijven zo oud als hij is. Na de koffie ben ik weer spoorslag richting Middenmeer gegaan in een dichte motregen die met zo’n harde wind op een echte stortbui leek en kwam ik na 40 km weer thuis.

1 opmerking:

Wim zei

Ik heb in mijn leven al wel vaak zwarte vingers van het planten en poten gehad.

De vogels zijn echter vaak sneller met "het oogsten" dan ik.

Blijkbaar heb ik dan toch geen echte "groene vingers" ;)