31 juli 2012

De fotograaf van het ANP


Hoe betrouwbaar is een weersvoorspelling, ik weet het niet, vanmorgen zou het droog zijn en vanmiddag werd er regen voorspeld. Door deze vooruitzichten was ik al redelijk op tijd vertrokken om “postbode” te spelen en een paar brieven zelf weg te brengen i.p.v. met de echte post die ook haast nooit meer op tijd komt. Eerst naar Edam en vervolgens naar Zuidoostbeemster om twee brieven te bezorgen. Het is droog en redelijk weer, dus nam ik de route langs de dijk van het IJsselmeer, vertrouwd en ruim baan m.b.t. auto’s en ander groot verkeer. Het fietst heerlijk en al snel komt Schardam in zicht, een klein dorpje langs het IJsselmeer. Op de brug bij het monument van de Eenhoorn staan een paar mensen stil en omdat er een auto van de andere kant komt stop ik ook even. De man maakt ondertussen nog een foto van mij en vooral van de Quest en meteen komt hij naar mij toe en zegt, “Wij hebben elkaar al eerder ontmoet, ik heb toen foto’s van U gemaakt en een meneer met een gele BMW op de Afsluitdijk” inderdaad “Dan bent U de fotograaf van het ANP” het klopt allemaal. Hij is nu samen met zijn vrouw onderweg naar Enkhuizen om daar de boot te nemen naar Friesland waar ze samen een rondrit maken per fiets, ze gaan richting de Sallandroute en zien wel waar ze uitkomen. Thuis heb ik in mijn blog opgezocht wanneer dit ooit geweest is, die ontmoeting met deze fotograaf van het ANP, zijn naam is nog steeds niet duidelijk bij mij overgekomen, maar op 15 mei 2007 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet. Op het vervolg van mijn tocht waren verder geen noemenswaardige gebeurtenissen te melden alleen dat de parallelweg langs de Alkmaarseweg in de Wieringermeer vandaag waarschijnlijk weer open gaat voor alle verkeer want er werden borden opgeruimd en op mijn vraag aan de mannen of ik er al langs kon vertelden zei dat ik mijn gang kon gaan en maar om die paar borden heen moest rijden. De passeerstroken zijn op 4 of 5 plaatsen gemaakt en geven de trekkerbestuurders de gelegenheid om straks volgas door te “kachelen” als het oogsttijd is. Als ik thuis ben regent het nog steeds waar ik vanaf Zuidoostbeemster al mee te maken kreeg maar wat overigens geen bezwaar was om toch nog 98 km vol te maken.

Het was even zoeken maar de foto die toen gemaakt is heb ik nog weer "opgedoken" en staat er nu bij samen met de motorrijder en het beeld van C, Lely


Geen opmerkingen: