25 juli 2012

Middenmeer 204 km Middenmeer





Het moest er gewoon weer een keer van komen, naar Oudemirdum met een omweg en vandaag was het dan weer een keer zo ver. Zo rond een uur of 8 eerst maar eens bellen of ze thuis zijn, met dit mooie weer is alles mogelijk, maar er zijn geen plannen om weg te gaan dus we zijn thuis. Mijn eerste inschatting was dat ik daar zou zijn zo tussen half 1 en 1 uur, omkleden en voor ik van start ben we zien wel. Maar om 8.15 uur reed ik van het pad af en ging ik richting Medemblik om het rondje voor deze keer maar weer eens via Enkhuizen en Lelystad te maken. Een prachtige rit, wat wil je ook met zulk schitterend weer, weinig wind en volop zon. Onderweg kwam ik alleen op de dijk langs de Flevocentrale wat obstakels tegen maar verder liep alles buitengewoon snel en zo kwam ik via Lelystad en de Ketelbrug in de Noordoostpolder. Even had ik nog de twijfels om de dijk te blijven volgen en via Urk te gaan maar wetende dat het fietspad vanaf de zuidkant van de polder tot aan Lemmer super mooi glad is heb ik die kant maar genomen en ben via Nagele, Emmeloord en Bant gegaan om in Lemmer te komen. Nergens noemenswaardig oponthoud en steeds door kunnen fietsen bracht me om 5 minuten voor 12 in Oudemirdum na 125 km. Daar was volop koffie en frisdrank en even later de lunch samen met Bianca en de kinderen Thimo en Fleur. Hoelaat ik weg ben gegaan weet ik niet maar de rit naar de Afsluitdijk en dan naar Den Oever en Middenmeer is een route die ik bijna blindelings kan afleggen en dat was dan ook snel geklaard. En zo bracht dit bezoekje aan Oudemirdum ruim 200 km op de teller en een redelijk gemiddelde.

Geen opmerkingen: