25 september 2012

Proefrit geslaagd










Wat is het prettig als alles weer gaat zoals het behoort te gaan. Ik was gisteren nog bezig met allerlei huishoudelijke klusjes en het weer maakte het ook zo, dat mijn interesse, om te gaan fietsen op een erg laag pitje stond. Maar voor vandaag had ik voldoende “tijd” en zin om weer een proefrit te gaan maken, het is per slot van rekening al meer als 12 dagen geleden dat de fiets weer kans heeft gekregen om zich op de vlakte te vertonen, maar het is vandaag gebeurd. En ik heb zelf het idee dat de proefrit geslaagd is geweest, uiteraard even heen en weer naar de “Zuidoost”, gisteren een glutenvrij brood gebakken en vandaag bezorgd, zo gaat dat in het leven van een “senior”. Laat ik nu maar stoppen met al die rare zinsneden, ik heb gewoon een heerlijk stukje gefietst en daarbij niet één bui regen gehad. Op de Oostdijk reed het prachtig tot ik een vrachtwagen omhoog zag gaan en met even inhouden kon die mooi voor me uit rijden want passeren is wat moeilijk met zulke formaten op een smalle dijk. Wel weer een o-ring armer, voor mijn vakantie had ik de fiets schoongemaakt en er een nieuw setje o-ringen op gezet, vanmorgen wat olie hier en daar opgedruppeld en van start. Het loopt allemaal geruisloos, en ik concludeerde hieruit dat een klein beetje onderhoud altijd goed is. Na zo’n 50 km begon er wat meer geluid onderuit z’n “buik” te komen, het zal toch niet, zal ik stoppen en vervangen voor één met een enkele dikkere o-ring, nee doorrijden en bekijk het thuis maar. Dat heb ik later gedaan en inderdaad van de twee was er alweer één verdwenen dus er zit nu weer een enkele met dikkere o-ring op het kettingwieltje. Via wat omwegen kom ik door Driehuizen en zag het beeldje van Nic.Jonk, “Vrouwe Salto” Burgeres van Driehuizen wat me deed denken aan het museum van Nic.Jonk in Grootschermer. Even doorrijden dan kom ik daar vanzelf, het is en blijft een prachtige collectie op een schitterende locatie. Met deze korte omweg kwam ik weer in de polder en stond de teller weer op 97 km toen hij weer op “stal” werd gezet.

Geen opmerkingen: