03 september 2012

Ronde van Kees van Hattem








Ik kwam vanmorgen op het idee om maar weer eens een keer een rondje door de duinen te maken. Het is al heel lang geleden dat ik via schelpenpaden en asfaltwegen afgewisseld met klinkerswegen een rondje op en neer heb gemaakt, dus richting het westen. Amper 5 km van huis bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om samen met Kees een rondje te maken dus de mobiel gepakt en Kees gebeld. Na een lichte aarzeling gaf hij aan kom maar deze kant op dan zorg ik dat ik klaar ben. Aangekomen in “De Waard” was bij Kees en Marian de koffie al gezet en na de koffie zijn we op pad gegaan. “Heb jij al een route gepland” vroeg Kees, “Nee hoor, we zien wel en anders rijd ik achter jou aan” en zo zijn we vertrokken. En ook vanaf dat moment toen ik achter Kees ging rijden was het alsof ik niet meer in N.H. reed, allemaal nieuwe wegen en paden waar ik nog nooit eerder was geweest. Alles buitenom en binnendoor en zo kwamen we na het oversteken van de Herenweg in het “Noord-Hollands duinreservaat” en daar kwam ik weer op “eigen” terrein. Bij een langs de weg grazende pony stopte Kees om het beestje aan te halen maar dat lukte niet echt en zo kwamen we uiteindelijk in Bergen aan Zee waar we hebben genoten van koffie met appelgebak en slagroom, allemaal nog vanwege mijn verjaardag. Na de koffie weer op pad, een rondrit die voor wat de duinen enz. betreft eindigde bij het begin van de Hondsbossche zeewering, nog een stukje langs de binnenkant van deze dijk en toen weer het “land” in. Echt, Kees bracht mij op plaatsen waar ik nog nooit eerder met de Quest heb rondgereden, zelf neem ik over het algemeen rechte doorgaande wegen waar weinig of geen ander verkeer komt maar nu was het overal extra alert rijden en uit je doppen kijken. Via één van die weggetjes kwamen we op voor fietsers verboden terrein. Volgens Kees was dat voor vandaag een uitzondering voor ons en konden we er wel door, inderdaad dat ging maar één van de uitvoerders maakte mij er wel op attent dat de weg de komende 3 weken dicht was voor fietsers, ’t is maar dat je het weet. Vervolgens ging Kees richting Rekervlotbrug volgens Kees was er nog niemand over de vlotbrug geweest omdat hij constant kapot is. Vanaf de afslag bij Noordscharwoude is Kees rechtsaf gegaan naar huis en ik richting het Verlaat om vanaf daar richting Middenmeer te pakken waar ik na 115 km weer binnen stond.

2 opmerkingen:

Robbedoes zei

En dan komen jullie niet ff een bakkie leut doen.
Rekervlotbrug ligt hier om de hoek

Gr
Rob

Pé Koomen zei

Hallo Rob,

Als ik je adres had was ik al veel eerder een keer om een bakkie gekomen.

gr.Pé