13 december 2012

Frisser dan ik had verwacht





Het leeft weer, vanmorgen was het nog bewolkt maar tegen een uur of tien begon de zon er doorheen te komen en het werd zowaar een prachtige dag. Een ritje van A naar B zit er wel in maar waar zal ik dan uitkomen, ik zie wel waar de Quest mij brengt. Het is in de straat nog steeds niet erg veilig m.b.t. de gladheid, er wordt niet meer gestrooid als het glad is, in de gemeente Wieringermeer was dat wel zo, de nieuw gevormde gemeente “Hollands Kroon” is in alle opzichten een miskleun van de eerste orde, net als zoveel fusies is dit er ook weer een voorbeeld van, je hoort geregeld ongenoegen van de burgers en het voorbeeld is een stuk vanmorgen in het “Noordhollands Dagblad” waarin de klachten over het niet strooibeleid van de gemeente net nog geen ernstige ongelukken heeft veroorzaakt maar je kunt er op wachten. Zodra er ernstige ongelukken zijn gebeurd worden er pas maatregelen genomen, zo werkt dat nou eenmaal. Mijn ritje ging via Abbekerk en Wognum naar de dijk langs het IJsselmeer waar ik net voor Etersheim telefoon kreeg van Marian van Hattem, haar iphone was na zo’n 16 maanden weer tot leven gekomen zie de blog van Kees waar uitgebreid een verslag staat over het “wonder”. Omdat het gevoelsmatig erg aan de frisse kant was ben ik meteen maar rechtsaf gegaan naar Etersheim waar de school van de schrijver C.J. Kieviet, bekend van de “Dik Trom” boeken net gerestaureerd is en tot museum wordt “omgeturnd”. Na wat omzwervingen ging de route langs dijken en ringvaarten en kwam ik uiteindelijk weer richting Middenmeer waar op de apparatuur aangaf dat het 0,5° C. boven 0 was maar de gevoelstemperatuur was – 4,5º C. onder 0. Ik was alweer snel binnen en zag dat het vandaag 72 km was geworden, fris maar wel gezond.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

beste pé

als je de heledag buiten bent wen je er wel aan hoor