13 februari 2013

Boodschappen doen met een omweg



Het is toch nog erg onwennig, je wil wel maar je kan niet, het klinkt vreemd maar zo is het wel ongeveer. Ik wilde veel meer maar ik kon het nog niet en daardoor werd het vandaag een ritje van net 80 km. met een gemiddelde van 29,6 km, wat zegt dit, nou mij zegt het zoveel dat allebei de getallen nog ruimschoots omhoog moeten en kunnen. Geen wind en bij vertrek nog wat zon gaf me in het begin het idee dat ik de hele wereld weer aan kon, maar heel langzaam kwam ik weer met twee benen op de grond, hoewel het zweverige nog wel degelijk aanwezig was besefte ik dat iets rustiger beter voor alles zou zijn. Ik had vooraf geen vast doel voor ogen en zou wel zien waar ik allemaal wel en niet langs zou gaan. Al fietsende bedacht ik dat ik het beste met een kleine omweg om een hoeveelheid appelen kon gaan bij mijn vaste afhaaladres in Wognum. Een omweg is het inderdaad geworden want als ik vanaf Middenmeer naar de “appelenboer” zou fietsen is dat ongeveer 32 km retour en nu is het 80 km geworden. Geen nood want het geeft aan dat de “krachten” weer terug komen, straks wat minder zweten en alles is of komt weer bij het oude. Op de foto is te zien dat ik net voldoende plaats over had om goed te kunnen zitten ook het gelamineerde wetsartikel behoort tot de standaard uitrusting en heeft al menig keer zijn diensten bewezen.

1 opmerking:

Cees zei

Geen beurse appels door het quest vervoer ?? groet Cees die met Wognumse appels is groot gebracht.