21 februari 2013

Niet ver van huis met deze temperaturen



Vandaag is het “goed” gegaan, ik ben niet buiten mijn boekje gegaan, gewoon een buurtritje. Het weer was er ook niet naar om erge gekke dingen te doen, wat dan ook gek mag zijn, de temperatuur is erg laag en de gevoelstemperatuur ligt nogal wat lager. Het wordt dus een buurtritje zonder extra uitspattingen in de provincie. Ik was al een paar keer bij familie op Zwaagdijk aan geweest en trof telkens een “leeg nest” maar een oud gezegde van “Driemaal is scheepsrecht” moest hier toch ook op gaan en inderdaad ze waren allebei thuis. Een tijdje alle plussen en minnen in de familie op een rijtje zetten en we weten allemaal weer hoe de vlag erbij hangt, hij wappert nog maar wat minder uitbundig. Het was koud had ik al ontdekt op de heenrit dus terug zal het niet veel beter worden. Het was toch aantrekkelijk om de hele Zwaagdijk voor de wind uit te rijden en zo via Wognum de Zomerdijk op te zoeken, het zonnetje is er geregeld maar de wolken kunnen ook een heel ander beeld scheppen als het even tegen zit. Aan het einde van de Zomerdijk ga ik rechtsaf richting Spanbroek en Hoogwoud waar ik nog even een bezoekje breng aan “Kippen Dam” die de warme er weer in kan brengen met wat poeliersproducten, heerlijk als zoiets “toevallig”op je pad komt. Het bleef dus een klein rondje wat 57 km op de teller bracht. En de “ton” komt steeds dichterbij, 54.206 km met mijn eerste Quest en op dit moment kan daar 45.348 km bij op worden geteld met de huidige.

1 opmerking:

Gerrit zei

Mooi plaatje van het weerstation in de Ipad , ik ga morgen even bij Piet Kunis in Hoorn langs , na het werk .
Zal wel een koud ritje van 80 km worden.