14 mei 2013

Ruim rondje NH.







Het werd vandaag weer een benenstrekker, lekker lang uit waaien op een droog parcours, heen tegen de wind in en terug meest gunstig. En toch heb ik een heel stuk met de hand aan de rem gereden, de oorzaak hiervan is meestal het onbekend zijn met de omgeving. Op de kaart is wel te zien waar ik allemaal weer heb gezeten, ik was van plan om met een beetje omrijden richting Zuidoostbeemster te gaan en dat is in elk geval gelukt, maar dan kom ik wel, op voor mij vreemde wegen en paden. De Zaanstreek ligt me niet zo, te veel stoplichten en zijwegen die ik niet op voorhand weet te liggen en daarbij stukken weg die opgebroken zijn enz. enz. niet mijn ding om zo te zeggen. Het was mooi weer en dat maakt dan weer veel goed en toen ik eenmaal een bordje zag staan waarop vermeld was dat ik richting “Zaanseschans” reed kreeg ik het gevoel dat ik weer bijna thuis was. De realiteit heeft me duidelijk gemaakt dat ik nog wat verder van huis was. Toen ik na dit ommetje aankwam in de “Zuidoost” was Remco al bezig met wat ik van plan was te doen n.l. even het grasmaaien. Mooi gelegenheid om hem op een plaatje te zetten, dan weet zijn moeder dat ik niet altijd op tijd ben om dit klusje te klaren. Na verloop van tijd en de nodige versterkende middelen ben ik weer richting huis gegaan en zo kwam ik via wat binnenpaden voor de wind in no time in de Wieringermeer en dit alles was vandaag goed voor 112 km.

1 opmerking:

Gerrit zei

Wij hebben net andersom gereden, Pè
www.blauwemango.blogspot.com

Groeten