02 mei 2013

Volle wind in de zeilen






Waar was je gisteren, gewoon niet met de fiets op pad, wel naar een feestje in Doetinchem wat prima verzorgd was door Teun en Loes. Verder ga ik hier niet op in maar het was gezellig en goed voor elkaar. En dan komt de donderdag automatisch weer als volgende 24 uur op de kalender, niet bijzonders maar wel een dag om nog weer een heel klein stukje te oefenen of het nog gaat, ik kan mezelf en iedereen geruststellen, het ging nog prima. Via wat kleine weggetjes naar Medemblik en dan langs het water op naar Wervershoof, adres één broer Ben en Riet, niet thuis en ik zou vandaag maar een heel klein stukje van huis gaan, moet ik dan nu al terug gaan? Nee, dan maar even naar Andijk waar mogelijk hard wordt gewerkt aan het nieuwe onderkomen van Sjaak en Lia, inderdaad er werd hard gewerkt en ook zus Ans was van de partij, heel even iedereen van zijn werk afhouden en dan weer verder. Nu meteen maar door naar Enkhuizen, de dijk weer opgezocht en tot de conclusie komen dat er toch wel een pittige wind staat en dat de temperatuur veel te wensen over laat. Vanaf de dijk zie ik een boot gaan met de volle wind in de zeilen, volgens mij een soort “allehens” aan dek want af en toe kwamen er flinke boeggolven. Na de vuurtoren “De Ven” ging het vol gas richting Enkhuizen totdat ik een hardloopster aan zag komen, een beetje afremmen want volgens mij is dat nichtje Ellen en inderdaad het bleek inderdaad familie te zijn. Stoppen zoenen links en rechts en heel even samen vaststellen dat het, ondanks dat we allebei in de weer zijn, toch wel erg fris is. Dus het duurde niet lang dat we elk onze eigen hobby weer konden vervolgen om de “zaak” op temperatuur te houden. Door de stad langs de buitenkant en dan aan het begin nog constateren dat het bij “Sprookjeswonderland” wel heel druk is ondanks de lage temperatuur maar het is nu eenmaal voorjaarsvakantie. Ik heb mijn route een beetje ingekort en heb de afslag naar Hoogkarspel genomen om via “De Hout” naar Westwoud en Hauwert te rijden en dan via Opperdoes “De Meer” weer in te “duiken” om na 73 km thuis aan te komen.

Geen opmerkingen: