11 februari 2014

Bouw van datacentrum Microsoft is begonnen










De dag begon goed dat kan wel gezegd worden maar het einde zou weer slecht worden en het kwam allemaal uit. Via de Alkmaarseweg ging ik vanmorgen de polder uit en af en toe was de zon erbij maar even zoveel keren was hij achter de wolken. Het lag in de bedoeling om met een kleine omweg naar de “Zuidoost” te rijden en zodoende kwam ik door Zandwerven waar de hazen druk bezig waren in het open veld, er was er slechts één die even rust nam zodat ik hem of haar kon vastleggen op grote afstand. Met wat kleine omwegen kwam ik bij Tiny en dan is er altijd koffie. Dus na de koffiestop en een broodje weer met de volgende omweg naar Middenmeer. Via Kwadijk richting Edam en dan naar Volendam om via de dijk langs het IJsselmeer de weg naar huis te nemen. In Volendam is het rustig op de dijk hoewel die “gele banaan” weer diverse keren op de foto gaat, zelf knip ik ook maar een keer af, er is ruimte genoeg vandaag. Na Volendam neem ik in Edam de ophaalbruggen met als tweede de Pietersbrug, om mijn weg te kunnen vervolgen langs de dijk. Het gaat allemaal voor de wind en dat is te merken. Bij Schardam gooit een visser wat vangst restanten terug in het IJsselmeer wat gretig aftrek vindt door meeuwen en een paar eenden. Op het fietspad tussen Benningbroek en Abbekerk passeer ik twee amazones die aangeven dat ik wel voorzichtig verder kan rijden, ik “kruip” voorzichtig naderbij en met gespitste oren wachten de viervoeters op wat komen gaat, het gaat allemaal naar wens en de dames bedanken me voor de aangepaste vorm van voorbij rijden. Zo kan het dus ook en nu is het nog een paar kilometer tot aan de polder ingang bij Agriport. Aan het einde van de afslag bij de Oudelanderweg, bij het voormalige bedrijf van Reinier Muller is men volop bezig voor het nieuw te bouwen datacentrum voor Microsoft, de tijd zal leren hoe deze verandering het beeld van de polder gaat bepalen. Ik zie dat de teller op 100 km staat en neem de GPS in mijn hand om ze naast elkaar te houden en aan te tonen dat de teller van de fiets nagenoeg gelijk is aan de GPS. De eerste spatten beginnen nu ook te vallen en met een kleine 5 a 10 minuten ben ik thuis na 106 km die weer een heerlijke ervaring waren, een ontspannen ritje.

Geen opmerkingen: