03 februari 2014

Het is nog niet zo slecht langs de Nederlandse wegen




Bianca schreef, "Je was net weg Pa toen was hij er weer"





Wat is het leven toch mooi, ik heb dat al vaker gezegd en geschreven maar als je de zaak positief bekijkt is er weinig te klagen. Vanmorgen op tijd uit de veren en op naar Friesland, een retourtje Oudemirdum zit er voor vandaag wel in. Het weer werk mee en er zijn geen wolken en dat beetje wind nemen we op de koop toe. Ik weet dat Bianca thuis is dus ik kom niet aan een vaste deur. Misschien toevallig maar ik kom weinig schooljeugd tegen dus de kans op aanvaringen is te verwaarlozen en de rit verloopt net als zo vaak, volle snelheid de Afsluitdijk op en meteen stoppen voor de eerste foto. Als ik in Oudemirdum kom is de temperatuur al wat opgelopen, bij vertrek was het net 0,5 C. dus net geen vorst. De bouw gaat steeds een stapje verder en begint steeds meer vorm te krijgen, een super doe het zelf prestatie. Op de vijver ligt nog ijs en de temperatuur is hier ondertussen op een graad of 7 a 8 gekomen het wordt steeds mooier. De eigen Boeroendoeks, een klein formaat eekhoorn, is ook al uit de winterslaap, het wordt voorjaar. Als ik na de middag weer terug ga naar Middenmeer zie ik als ik bij het monument kom dat Cornelis Lely  nog mooi in de zon staat, er zijn echter geesten die de Afsluitdijk willen verbouwen en dan moet Cees wijken, de tijd zal het leren. Als ik bijna bij Den Oever ben is het nog even problematisch ik kan er niet door, er staat een auto die alles afsluit, even later komen de mannen aanlopen, ze hebben een stalen buis opgehaald om het hek te repareren, ongelofelijk zegt één van de mannen, hoe kom je met een auto hier en weet je dan zo’n hek te ontzetten, het kost enorm veel moeite om dit weer recht te krijgen. De auto werd even verplaatst en ik kon weer verder. Ik neem de weg langs het Robbenoordbos dan zie ik weinig schooljeugd op het laatste stuk. Op een bepaald moment ging de snelheid steeds verder omlaag, afremmen en links en rechts de banden voelen, niet aan de hand maar toch hij ging steeds zwaarder dus stoppen en achter voelen en inderdaad die was bijna leeg, stoppen en maartregelen nemen om na een kort oponthoud weer verder te rijden naar Wieringerwerf en uiteindelijk Middenmeer waar ik stopte met 163 km op de teller en gemiddeld toch nog precies 32 km p/u. Maar wat ik nog wel moet melden, tijdens het wisselen enz. van die lekke band stopten eerst 2 mannen met de racefiets en vroegen of ze konden helpen en even later stopte er een auto met een echtpaar wat ook hulp aanbood, het is nog niet zo slecht gesteld met de gemiddelde voorbijganger langs de Nederlandse wegen.

Geen opmerkingen: