12 februari 2014

Op De Woude is het leven opnieuw begonnen








De rit van vandaag is serieus overwogen, of ik ga naar Oudemirdum of ik ga naar De Woude, het werd het laatste en niet zonder reden. Zoals de meesten wel weten is Marian Schermer onlangs medisch behandeld en is voor Marian maar zeker ook voor Wim een nieuw leven begonnen, zo schreef Wim een aantal weken geleden. Ik was in de periode voor de operatie af en toe op De Woude langs geweest en durfde toen eigenlijk niet te vragen naar de gezondheid van Marian, als leek beoordeelde ik dat het niet goed ging. Maar na de reactie van Wim leek het me verstandig en goed om weer even langs te gaan, geweldig  zoals ik het echtpaar Schermer weer heb ontmoet. Wim straalde en Marian zeker niet minder en als ik het nu weer als leek beoordeel dan is er gewoon een wonder gebeurd, Marian ziet er weer gezond uit, heeft geen pijn meer en functioneert weer als vanouds, voor artsen en iedereen in haar omgeving is het echt een nieuw begin, gefeliciteerd. En nu het ritje er naar toe, gewoon even het kaartje erbij pakken en zien dat het een leuke route is geweest. Bij Heerhugowaard zag ik in de ringvaart hoe een aantal huisvrouwen de ochtendgymnastiek  invullen op een leuke manier onder begeleiding van iemand op de fiets met megafoon vanaf het fietspad. Verder naar De Woude ging alles onder de wind door rustig doortrappen en geen gekke dingen doen. Aangekomen bij Wim en Marian stond Marian al bijna met koffie klaar toen ik nog maar amper binnen was. We hebben gezellig zitten kletsen en nu een keer niet over fietsen maar alleen over de als hiervoor omschreven situatie, geweldig positief. Als ik na deze stop weer verder ga neem ik uiteraard een andere route en die moest over Wognum gaan omdat ik door mijn appels heen was. En zo reed ik langs verschillende dijken en weggetjes en kwam de aanleg tegen van een aantal bruggen over de ringvaart tussen Schermerhorn en Avenhorn, de tijd zal leren of die van nut zijn voor Quest rijders, de eerst leek me nogal smal. In Wognum even wat fruit inslaan en dan naar Middenmeer via Midwoud waar de losse toren altijd nog helder afsteekt tegen een blauwe lucht. De teller geeft voor vandaag net 96 km aan, redelijk zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: