04 september 2014

Kleintje toe





En dan ben je zomaar weer een week verder en heeft de teller niet stil gestaan.`Ik telde net even alles bij elkaar van de afgelopen 4 dagen en het is eigenlijk niet netjes 569 km  en vandaag waren het maar 87 km’s dus vandaag heb ik me gedragen zullen we maar zeggen. Maar het gaat zo lekker en je komt ook nog eens ergens, achter de geraniums is nog niet aan mij besteed. Van start via Opperdoes en dan weer afslaan naar de parallelweg en daar haalde ik een wielrenner in, bij het passeren volgde een kort “Hoi” met als reactie “Hi Pé” afremmen en de volgende vraag was “Ken je me nog” en of ik hem kende , Ger Reuvers, ik denk van zo’n 20 a 25 jaar geleden verzorgde Ger de aanvoer van de pootaardappelen voor de centrale sorteerinrichting bij Agrico waar ik in die tijd mijn dagen sleet. Maar tot aan Zwaagdijk hadden we drukke praat en daar ben ik linksaf gegaan naar zus Margriet het rommelt flink bij mijn zus die chemo gaat haar niet in de koude kleren zitten. En vervolgens naar schoonzus Riet, Ben zijn vrouw, waar het ook niet op rolletjes lijkt te lopen, was Riet maar net zo gezond als haar tuin, dat is net een lusthof.. Ter opfrissing van alle berichten in familiekring ben ik toch maar weer een rondje langs het water gaan maken, die IJsselmeerdijk fietst heerlijk en geen zijwegen en als je dan. Ik ben voor Hoorn van richting veranderd en ben ietsje binnendoor naar huis gereden. Vlak voor Middenmeer meende ik iemand met een zwaar bepakte fiets te kunnen helpen met de juiste richting , ik kon wel aangeven wat de beste richting was zo vlak bij huis maar de jonge Fransman was op weg naar Bremen en dat is net iets buiten mijn boekje.

Geen opmerkingen: