08 september 2014

Super kort







Het was maar heel kort vandaag, alleen op en neer naar Zwaagdijk met een kleine omweg. Als eerste stonden Aad en Ans op de lijst waar ik even mijn neus zou laten zien dus via Medemblik naar Wervershoof. In Medemblik waar ik de dijk op zou gaan zag ik een meneer op het havenhoofd staan met een apparaat in zijn handen en een vreemde bril of i.d. op zijn hoofd dus mijn nieuwsgierigheid was gewekt en nu weet ik nog steeds niet wat het was en wat hij er mee deed. Duidelijk was wel dat er tientallen zeilbootjes de haven verlieten voor een zeilwedstrijd die door het gebrek aan wind niet veel spectaculairs zullen opleveren. Het gezelschap was wel erg internationaal, volgens een mevrouw kwamen ze zelfs uit Rusland, ’t zal wel maar Duitsland, Engeland en Denemarken waren in ieder geval wel aanwezig. Richting Onderdijk was even aanpassen vanwege de kermis die de doorgang voor fietsers bijna blokkeerde. Bij Aad en Ans even zitten kletsen en daarna nog even naar zus Margriet waar het op dit moment niet erg goed blijft gaan, hopen is het enige wat ik kan doen maar de tijd zal leren hoe dit uitpakt. Dan via Westwoud en weer op naar Middenmeer via het natuurgebied achter Twisk waar een aantal speciale vogels is te zien vandaar dat er nogal wat mensen staan met enorme kijkers enz. Aangekomen in Middenmeer is het net 51 km geworden.

Geen opmerkingen: