17 september 2014

Op en neer naar Oostzaan








Het zal je maar gebeuren, volop zomer in september, wat is het weer een prachtige dag, echt fietsweer. Ik had gehoord dat Boris z’n achterband niet meer in orde was dus opa Pé fiets dan even naar Oostzaan om te zien wat er te redden is. Zo tegen 10 uur van start en onderweg bedenken dat ik eigenlijk niet meer langs de smalle brug in Bobeldijk wil dus dan maar via het Keern naar Hoorn en een stukje verkeersdrukte mee maken, de scholen zijn al gevuld met leerlingen en de enkeling die ik nog tegen kom valt wel mee. Aangekomen in Oostzaan is het een kwestie van geluk hebben om een gaatje in de band te vinden, maar vandaag had ik dat geluk, schuren solutie erop een tijd laten drogen en plakken en dan alles weer in de buitenband frommelen enz. Alles was vrij snel klaar en na koffie en een broodje weer richting Middenmeer, oma Tiny, die vandaag “oppasdag” heeft  had de jeugd van school gehaald en samen hebben ze me later uitgezwaaid. Via “Het Twiske”op naar Middenmeer. Kwam ik op de heenreis wat wielrenners tegen op de Oostdijk nu kruiste een kanovaarder mijn pad door Het Twiske, even een praatje maken en horen dat de man een paar minuten nam om een banaan naar binnen te werken en dan weer door “moest” “Ik vaar op tijd voor mijn conditie” en daar ging hij weer. Op mijn weg richting Avenhorn zag ik een driewieler voor mij rijden die uit een zijweg kwam, ik wilde hem inhalen maar moest geregeld boven de 40 rijden om hem uiteindelijk te kunnen passeren, een brommer op drie wielen. In de Wogmeer was men druk bezig om een stuk land weer echt vlak te maken met het daar voor bestemde materiaal, anders als vroegen met een piketbordje en een kruiwagen. Onderweg ook nog gestopt bij Arnold en Gitty die langs de weg pauzeerden bij een bankje. Neg even en ik ben weer thuis na 109 km in een stralende zon.

Geen opmerkingen: