26 januari 2015

Een man met karakter die ik bewonder


Vandaag was ik al een heel eind op weg om te gaan fietsen, helaas het ging weer allemaal anders. Het was grotendeels te voorspellen, hij gaat niet als het regent, al die mensen hebben gelijk het weer was net aan en ik had me al omgekleed toen het nog droog was. Maar toen ik de fiets naar buiten reed zag ik links voor zo goed als leeg staan, eerst vervangen of plakken maar na controle in een bak water kon ik geen luchtbelletjes waarnemen, de band er weer in en toen……… regende het te veel naar mijn smaak. Wachten tot het droog wordt en tegen 12 uur dacht ik dat het klaar was, niet dus. Ik besloot om eerst te informeren hoe het weer in de Beemster was, Tiny zou gaan tennissen maar liet dat ook achterwege, maar , zei ze,:” We kunnen ook vanmiddag op verjaarsisite gaan i.p.v. vanavond”, ik was er meteen klaar voor en zo is geschied. En wat ik vanmorgen eerst heb gedaan willen jullie weten, nou iets heel anders. Ik zit al een hele poos met een foto van mijn zwager Paul die door zijn zoon Paul was gemaakt op Facebook was gezet, een zeer uitzonderlijke foto van een man van 80 jaar die elke dag als een nieuwe geboorte ervaart en blij van de éne in de ander dag overgaat, ik bewonder de maker van zo’n foto, schitterend in één woord maar ook de man op de foto, hij leeft en is blij het zou voor een hele hoop mensen een zegen zijn als hun naasten  ook altijd zo blij en zorgeloos zouden zijn. 

Geen opmerkingen: