07 januari 2015

Gezocht en nog niet gevonden





Vandaag was het een kort ritje, eerst was ik nog van plan om naar Oostzaan te rijden maar ik wilde ook nog naar de fietsenmaker voor een ”thermosbidon”. Als eerste op naar de Obdammerdijk  om bij Tom en Gerda aan te gaan maar die zijn er niet blijkt wel als ik daar uit de fiets ben “geklommen”. Meteen andersom en via het “Braamstruiksebinnenpad” m.a.w. een hele hoop kleine weggetjes op naar Blokker om bij zus Ria mijn neus om de hoek te steken, en warempel die is wel thuis. Een tijdje bijkletsen en straks gaat ze de maaimachine ophalen die voor onderhoud weg was, ik heb aangegeven dat ze hem nog lang niet nodig zou hebben maar dat wist ze zelf ook wel. Bij Ria vandaan richting Ooster-Blokker en via Westwoud en Hoogkarspel naar Wervershoof het is dan nog maar even naar Medemblik waar ik bij de fietsenzaak van Leo Smit langs ga om zo’n speciale bidon aan te schaffen. Hij had er verschillende maar allemaal plastic en dat werd via internet juist sterk afgeraden dan thuis nog maar eens kijken of via de internetwinkel wel de juiste binnen is te halen. Als ik de fiets weer binnen zet staat de teller op 76 km en zet ik ook de hartslagmeter stil. Na jaren had ik dat ding weer eens voor de dag gehaald en er een nieuw batterijtje ingezet. Hij werkt en zo heb ik onderweg een aantal keren gekeken waar hij ongeveer bleef staan, als ik voor of tegenwind zo rond de 35 km ga rijden staat hij geregeld op 135 “tikken” ook heb ik geprobeerd om hem wat hoger te krijgen bij het oprijden van de brug over het kanaal in het Agriport gebied, hij kwam toen op 158 , maar dat is maar een momentje, gemiddeld genomen ben ik wel tevreden en als je dan stopt om het op een foto vast te leggen dan gaat hij weer heel snel omlaag , geen nood hij mag voorlopig weer in de kast wie weet komt hij ooit weer een keer op de vlakte.

4 opmerkingen:

Belle zei

Bij Yak Sport wordt een metalen Classic Thermo-fles verkocht in verschillende kleuren, van RVS, 0,75 liter, merk: Laken. Ze verkopen ook de aparte drinkdop, naam: Jannu. Deze thermosfles past in je bidonhouder in de Quest.

Belle zei

Nog even de links:

Fles: http://www.yaksports.nl/index.php?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=laken+thermo+classic

Drinkdop die op de Laken Classic Thermo past: http://www.yaksports.nl/accessoires/4045-laken-jannu-drinkdop-automatic-8412544029195.html

Pé Koomen zei

Belle bedankt,
De bestelling is geplaatst helaas niet de gewenste kleur maar dat is niet zo'n probleem. Ik wacht af en zodra het binnen is volgt een blogbericht.

Belle zei

Ik zag inderdaad dat de RVS-kleur momenteel is uitverkocht, dat is degene die ik heb. Ik vermoed dat je die ook het liefste had?