28 januari 2015

Regen en storm ritje





Noem het voor mijn part een benenstrekker zo’n kort ritje maar ik wilde alleen even naar Wervershoof. Schoonzus Riet moet morgen voor de 3e chemokuur en overmorgen zou ze normaal gesproken haar verjaardag vieren maar gezien de eerdere ervaringen met haar behandeling is het beter om die dag geen drukte om de deur te hebben. Het is elke keer weer verwonderlijk zo optimistisch ze is en dat was ook vanmorgen weer het geval, samen waren ze nu zo ver dat een vakantie boeken tot een mogelijke vervolg stap zou kunnen gaan behoren. Toen ik van huis ging was het droog maar er was al wel een “stijve bries” zoals onze zuiderburen zouden zeggen. Ik was nog niet in Medemblik toen ik op het windschermpje de eerste mini spatjes zag verschijnen en niet lang daarna werden het wat meer van die spatjes en moest ik geregeld de “ruit” wissen met een doekje. Zoals ik al zei, bij Ben en Riet was de stemming positief net als de koffie, die smaakte ook prima. Als ik na een korte visite weer opstap is de regen het zelfde alleen de wind is nog meer toegenomen en ik plan mijn route bij voorbaat niet langs wegen waar ik te dicht langs het water moet. Hier en daar nog vlug even een foto maken en vaststellen dat het een hele sombere dag is die thuis gekomen slechts 36 km met de fiets heeft opgeleverd.

Geen opmerkingen: