21 juli 2016

Een "Afrikaner" in de Quest









Donderdag, de laatste fietsdag van deze week dus ter afsluiting een klein rondje. De behoefte was er om eerst naar Zwaag te rijden, Piet en Carla met de kinderen Ben en Piet junior,  zijn over uit Afrika en zijn tijdelijk bij Leo en Riet op de Dorpsstraat in Zwaag. Onder het genot van de nodige koffie en koek hebben we even zitten kletsen en bij vertrek moest de Quest even aan een grondige inspectie worden onderworpen. En zo kwam de jongste “Afrikaan” ooit in een Quest te zitten. Omdat ik deze week al genoeg had gereden is een kort ritje voor vandaag het meest voor de hand liggend, dus via Bobeldijk en Spierdijk richting Obdam waar ik een andere ligfietser tegen kwam. Ik had deze man al eens eerder ontmoet , hij rijdt in een Orca met elektrische ondersteuning dit i.v.m. zijn handicap maar kan toch nog behoorlijke tochten maken. Dan langs de Lage Hoek waar de waterlelies prachtig bloeien en zo naar de polder. Ik ga meestal over de parallelweg en nu via het fietspad, griezelig, de doorgang wordt steeds smaller en je hoopt maar geen tegenliggers te ontmoeten, de bezuinigingen slaan wel eens wat te ver door naar mijn mening, eerst moeten er ongelukken gebeuren en dan worden de bermen binnen 24 uur gemaaid. Thuis gekomen staat de temperatuur op 30,2 graden en is de afstand 64 km geweest.

Geen opmerkingen: