05 juli 2016

Vlakbij









Dat zoiets zomer heet is alleen te merken aan de kalender, het viel vandaag weer eens een beetje tegen. Het ritje voor vandaag is klein slechts 54 km op en neer naar Zwaagdijk en Wervershoof. Langs de Medemblikkerweg passeer ik de kruising met het Wagenpad waar vanmorgen een 51 jarig persoon om het leven is gekomen, die met een brommer betrokken was bij een verkeersongeval, er wordt op dit moment gerepareerd aan de brugleuning die geraakt is door de auto die hierbij was betrokken. Langs  de Medemblikkerweg staat een mooie baan aardappelen en dat is voor mij toch weer aanleiding om even te stoppen, de ware aard verloochend zich nooit. In Wervershoof even naar Ben en Riet en later over Zwaagdijk bij Margriet aan maar die rust waarschijnlijk op dit moment. Als ik richting Middenmeer ga neem ik een ongebruikelijke route via Nibbixwoud en zo naar Opmeer en door Hoogwoud naar huis. Langs de Alkmaarseweg komt er zelfs nog heel even een “piK” zon maar daar blijft het bij ook toen ik, de met diverse bloemen ingezaaide berm langs een perceel graszaad.

Geen opmerkingen: