04 juli 2016

Een eerste oefenrondje








Noem het een therapeutisch oefenrondje of wat voor andere naam je ook wilt bedenken, het ging weer bijna zoals vanouds. Vanmorgen de “stoute schoenen” aan getrokken, in dit geval dus de fietsschoenen en geprobeerd of het weer kon. Het ging weer redelijk goed, ik voelde het nog wel iets maar voorzichtig een rondje maken ging weer prima. Een oud rondje via de drie “havensteden” Hoorn-Enkhuizen en Medemblik en een klein toetje. Je komt dan onderweg altijd wel weer iets vermeldingswaardig tegen, eerst het nieuwe asfalt vanaf de grasdrogerij naar Abbekerk en dan via Bobeldijk en Berkhout naar Scharwoude weer ik linksaf de IJsselmeerdijk op ga richting Hoorn. Het is rustig langs de haven en al snel ben ik op de dijk richting Enkhuizen. De eerste stop is tussen het oma Mia bankje en Oosterleek, ik zie n.l. op de dijk twee mensen en twee rollators. De éne is Oma Mia Kroes (84 jaar)  die ik een aantal jaren geleden heb gesproken en die dagelijks op en neer loopt van huis naar “haar” bankje. Ooit stond er een officieel bordje met daarop haar naam “Oma Mia bankje” maar helaas door de baldadige jeugd is dit meerder keren verwijderd en vernield en staat het nu bij haar thuis. Tegenwoordig maakt ze haar loopje met haar buurman als gezelschap en samen haalden ze het regionale dagblad voor hun uitzonderlijke prestatie. En juist op dat moment stop er een wielrenner, zwager Frans geniet ook van het mooie weer en maakt zijn rondje en informeert of het weer wat gaat met de lichte blessure, “Ik voel het nog wel maar het lijkt goed te gaan”.  In Enkhuizen even gestopt bij de visboer voor een bakkie kibbeling en dan verder, maar eerst nog even een paar foto’s van de “Haringstad” om op het laatste stukje Enkhuizen nog in de “ankers” te gaan voor tegemoet komend verkeer, een moeder met de tweeling kinderwagen vereist wat extra voorzichtigheid. Over de dijk naar Andijk en Medemblik brengt mij weer in de polder waar de teller bij thuiskomst 94 km aangeeft, het was weer heerlijk.

Geen opmerkingen: