02 augustus 2016

Het weer viel mee.







Het weer viel alles mee vandaag, de berichten leken wat regen en ander ongemak te voorspellen maar ik heb geen spat water gehad onderweg. Het lag in de bedoeling om eerst even naar de “Zuidoost” te gaan met wat te bezorgen en dan door naar de regio waar wat familie in de “lappenmand” zit. Het ging allemaal als een trein, weinig verkeer langs de weg en geen schooljeugd waarbij je 3 keer zo goed moet opletten om er veilig langs te komen als bij een normale passage. Als ik bij Tiny kom staat er al bijna koffie met koek klaar, ik heb wat “zomerkoninkjes” mee die hier bij het benzinestation op het dorp te koop zijn. Daar tegenover heeft Tiny weer bessen uit haar eigen tuin, ’t is allemaal gezondheid van de bovenste plank. Na een broodje te hebben mee gegeten vervolg ik mijn geplande route weer en ga via Kwadijk naar Edam waar ik langs de woning van Hugo Wester ga maar daar wordt op dit moment niet geklust. Langs de dijk van het IJsselmeer ga ik op Hoorn af en via de haven weer richting provinciale weg om bij Hoogkarspel af te slaan naar Wervershoof. Mijn eerste bezoek betreft zwager Piet, de deur is los en Piet ligt in bed, dat wil zeggen dat het niet zo goed met hem gesteld is nog steeds te hoge koorts, ik spreek hem heel even en ga weer verder. Nu naar Ben en Riet, ik zie niemand en ga dan ook weer onverrichter zake op weg naar het volgende adres, zus Ans is wel thuis net terug van vakantie en begroet mij met  “Ha, daar is nog een gezond iemand” inderdaad het is een “zootje” in de familie wat betreft de gezondheid. Ik doe een bakkie koffie en maak de rit af naar Middenmeer waar de dagteller bij thuiskomst 108 km aangeeft. Even voorzichtig het pad op en nog een paar foto’s maken van de mannen die het pad van de buren opknappen en hoe, super mooi.

Geen opmerkingen: