31 augustus 2016

Rondje Urk

Rondje Urk 204 km

De nevel hangt boven het grasveld in Middenmeer

Opkomende zon bij Wervershoof

Eén van de vele hardlopers op de dijk naar Lelystad

De Ketelbrug richting Urk.

Fietspad of schapenmestpad

De dijk na Urk

Een Duitse toerist vroeg of hij een foto mocht maken

Soms was het schaapvrij maar er liepen er zat.

Steenzetters

Johan van Dijk, hedendaagse realiteit

Gezien de houding van deze steenzetter
 is er in jaren nog niets veranderd.

Echte kilometers zowel via de teller in de fiets als de GPS

Gisteren bedacht en vandaag gedaan, rondje onderlangs en boven terug. Ja je doet wel eens iets, op tijd vertrekken en weer “vroeg” thuis. Toen ik van huis ging was het half 7 en hier en daar hing de mist nog laag over sommige grasvelden en later in West-Friesland over de akkers, bij de molen van Wervershoof was de zon op zijn scherpst om er zo laag tegenin te kijken en na Enkhuizen was het over. Wat deze keer wel opviel waren de verschillende hardlopers op de dijk Enkhuizen-Lelystad, mogelijk i.v.m. de hardloop over de Afsluitdijk van a.s. weekend dan is deze dijk gesloten voor alle verkeer van 00.00 uur tot 12.00 uur.Toen ik over de Ketelbrug ging bedacht ik dat ik wel weer eens een keertje via Urk kon gaan dus in de afzink van de brug remmen en door het fietspoortje verder naar beneden en de brug fotograferen vanaf de kant richting Urk. Eerst was ik nog bang voor de vele waterslangen die er ooit lagen voor de beregening van de percelen in de “Noord Oost Polder” maar die waren allemaal netjes geasfalteerd en gaven geen problemen. Wat wel erg tegen viel waren de schapenkeutels, wat een smeerbende, had ik toch over Emmeloord moeten gaan vroeg ik me af. Het is niet anders, gewoon doorgaan en dan zie ik wel. Af en toe had ik een schoon fietspad maar er liepen er zat. Op een bepaald moment kwam ik ook de steenzetters weer tegen, deze keer langs de dijk van de N.O.P. en Johan van Dijk was er ook weer bij. Hierbij dus een foto van de werkelijkheid en later bij het monument op de Afsluitdijk  een foto van jaren geleden en er is nog niets veranderd, het is en blijft handwerk wat uitgevoerd wordt door stevige kerels. Als ik weer thuis ben staat de teller voor deze rit, rondom via Urk, op 204 km en net als altijd is het verschil tussen de teller op de fiets en de GPS te verwaarlozen, slechts 340 meter op zo’n afstand. 

Geen opmerkingen: