15 augustus 2016

Ritje langs het water













Ik heb het al vaker geschreven, “Wat doet het weer veel met een mens” zoals het de afgelopen dagen is geweest, afgelopen weekend waren we in de provincie Utrecht waar ik de speciale foto maakte van een paddenstoel/zwam op een boom en daar hebben we 3 dagen gefietst in de zon en geen regen en dan vandaag weer een rondje met de Quest, het kan niet op. Van start richting Slootdorp en dan langs de noordkant van Wieringen naar Den Oever, het is laag water en dat is te zien, vorige keer dat ik hier reed was het juist hoogwater en nu dit en het stinkt ook nog. Ik besluit om een rondje langs het water te maken dus verder via Den Oever en Medemblik naar Wervershoof en Andijk waar het nieuwste monument voor mij veel herkenningspunten heeft. Doordat er weinig wind staat zijn er mogelijk veel zeilers die het nu wel aandurven, het is druk op het water. In Enkhuizen moet ik even wachten voor de Dromedaris-ophaalbrug er komt net een gezelschap onder leiding van een gids (die ze in het Engels de weg wijst) en die snappen nog niet zo veel van de Nederlandse verkeersregels merk ik wel. Bij de visboer tegenover het station is de kibbeling weer voortreffelijk en zo ga ik weer verder over de dijk, door Hoorn durf ik vandaag niet, na een week kermis wordt dit altijd afgesloten met z.g. “lappendag” waarbij er ook een weekomzet aan drank in één dag wordt gerealiseerd, dus maar niet langs de kroegen op de haven waar mijn verkeersvrije zone ligt. Ik sla dus in het begin van Hoorn af en ga via Blokker naar mijn zus Ria die blijkt oppasdag te hebben want kleinzoon Thijs is druk kletsende aanwezig. Na een bakkie koffie ga ik via Westwoud, waar de “bannenpaal” nog niet helemaal is afgeschilderd, de drie kraaien in het boompje worden vervangen door drie sterren zoals het volgens de geschiedenis moet zijn. Als ik bijna thuis ben zie ik de zwanen familie weer die ik heel in het begin vaak volgde , zo te zien zijn ze al aardig op weg om volwassen te worden. Het totaal werd net 125 prachtige kilometers die weer een hoop energie geven.

Geen opmerkingen: