10 november 2016

Nuttig poetsgedrag






Geen kilometer gefietst vandaag maar wel in de weer met de fiets. Oorzaak, geen zin om te fietsen, iets wat maar zelden voorkomt, maar na de ervaring van gisteren was het gevoel om vandaag van huis te gaan erg ver weg en dan is het gauw klaar. En zodoende zat ik vanmorgen al vroeg voor mijn doen te lezen en nog wel in een boek wat in één dag was uitverkocht, ja inderdaad je begrijpt het al “Judas” ik ben net over de 100 bladzijden en leg het voorlopig aan de kant, zoveel doortrapte ellende is niks voor mij. Ja wat ga ik vervolgens doen, eerst naar mijn zoon die thuis werkt om een bakkie en dan langs het bedrijf waar ik tientallen jaren heb gewerkt en gewoond. De huidige bewoner liep net naar één van de loodsen en na een tijdje met hem te hebben gesproken nodigde hij mij uit om nog eens in de woning een kijkje te nemen en zo kwam ik op een plek waar ik sinds onze verhuizing nooit meer binnen was geweest. Later toen ik zo rond een uur of één weer bedacht wat ik nog meer kon doen kwam de fiets in beeld, schoonmaken van binnen en van buiten. De slang uitrollen en alles uit de fiets, de autoborstel op de slang en aan de “bak”, hij is echt opgeknapt en ik denk kilo’s lichter geworden. Een beetje was erop en uitpoetsen, hij is weer als nieuw, voelt zich thuis, bovendien gevoelsmatig als net ingereden en dat na 97.733 km echt heerlijke ongedwongen kilometers. 

Geen opmerkingen: