15 november 2016

Pronken met andermans veren

Rondje van 45 km

De intocht van Sinterklaas door Ruben Wester

Kantoorleven anno 2016 door Ruben Wester

Langs de Langereis


Ja er staat weer een stukje op mijn blog en weer heel kort, oorzaak, het weer ik ben en blijf een mooi weer fietser “en zo is het gekomen”. Gisteren had ik verplichtingen in een andere richting en achteraf was dat niet erg want het was ook weer kl… weer en vandaag heb ik ook nog iets anders in het vooruitzicht maar voor die tijd kan ik nog net een rondje maken van een 80 km dacht ik, maar van te voren had ik al met mezelf afgesproken, als het gaat regenen, via de kortste route naar huis. En inderdaad na een kleine 20 km begon het te “miezeren” dus rechtsaf en met een kleine omrit naar huis. Ik ben toen over Obdam gegaan en bij Tom was er koffie, zus Gerda was al naar haar oppas adres, dus zaten we samen te kletsen over van alles en nog wat. Ik vroeg Tom of hij de tekening van hun zoon Ruben had gezien van de intocht van Sinterklaas, nee dat had hij niet maar hij had hier nog een andere tekening liggen van de werkzaamheden op een groot kantoor, ook door Ruben getekend. Dus daar even een foto van gemaakt en toen vertelde Tom “Ja zijn broer Hugo doet ook zoiets, het is een echte tweeling, in alle vormen” “Ze hebben dezelfde studie gedaan, doen het zelfde werk zitten naast elkaar op kantoor en hebben ook dezelfde hobby, klimmen en tekenen”. En in mijn ogen niet onverdienstelijk, dus ik pronk nu een beetje met andermans veren. Na de koffie enz. op naar Middenmeer met een stevig buitje onderweg kwam ik binnen na 45 km en toch weer een goed gevoel.

Geen opmerkingen: