30 november 2016

Ontspannen toertje







Heerlijk wat weer een superdag, net een dag om heen en weer naar Oostzaan te fietsen, Tiny heeft oppasdag dus een heen en weertje zit er wel in. Ik neem de route over de westkant en ga later terug langs de dijk enz. In Zandwerven wordt stoer geploegd en de meeuwen vinden er schijnbaar genoeg voedsel om op te pikken. Als ik bijna Avenhorn uit ben passeert mij een meneer op een brommer die rechtsaf Het Hoog opgaat, even later hoor ik een schreeuw “Hé ome Pé” dus remmen en kijken wie dat is, het is Eric, de oudste zoon van mijn oudste broer die zijn activiteiten heeft bij de PTT. Even later ga ik weer verder via de Middenweg naar Middenbeemster en dan rechtdoor om langs het kanaal naar Purmerend te gaan dan via diverse weggetjes naar Oostzaan. Patricia is nog even thuis en moet straks weg voor een afspraak en Tiny heeft een momentje rust voor een bak koffie. Ik eet even later een broodje mee en ga vervolgens met een omweg langs de trieste molen van Het Twiske die nog steeds zonder wieken is, weer naar Middenmeer. Omdat er weinig wind is geeft dat ook weer de gelegenheid om aparte foto’s te maken waarbij de huizen enz. leuk in het water spiegelen. Als de fiets weer op rust staat geeft de teller 129 km aan een gezonde bezigheid en vaak denk ik dan aan, mijn vriend van langs de weg, Albert van Dijk, de overlevende van Buchenwald, die me alle keren op het hart drukt “Pé blijf in beweging da’s goed voor je”.

Geen opmerkingen: